FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej
Det är så att jag har en dedikerad server hos FS Data just nu men den har varit nere i 5 dagar o dem har inte fixat den än så jag har tänkt och bytta till Webcow så jag undrar om nån redan är kund hos dem? För vill gärna veta om dem är bra så jag slipper överaskningar ![]() tipsa gärna om andra företag. Jag vill ha en server med 80GB hdd runt 500Gb trafik o de ska gå snabbt o ladda hem från servern. Max pris 1500/mån med windows |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Använd sökfunktionerna så bör du hitta en del. Kika också på de trådar som är aktuella just nu om co-location - det är ungefär samma som gäller för dedikerade servrar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det låter helt sjukt det du säger! 5 dagar? Jag tror knappt mina öron! Om man har en server hos dem, så kan det alltså leda till enorma förluster! Jag vågar knappt tänka på vad 5 dagars konstant nertid skulle innebära för mig...
Men för att återgå till frågan, Varifrån kommer din trafik? Det är relevant (framför allt ur sökmotortaktik) att servern står i det landet som innehållet riktar sig till. Om USA blir ditt svar, så kan jag rekommendera ev1servers.net. De är bra och har många olika alternativ att välja mellan. Du kan få en server för $99/mån med 1000gb överföring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Ja asså vi har runt 6000-7000 besökare om dagen, och dessa 5 dagar har vi fått 100 tals mail av medlemar om servern, inte spec kul kan ja berätta <_< . Va menar du, var ifrån våra besökare kommer eller? Om du menar så, då kommer dem mest från Asien och Afrika eftersom det är en orientalisk musik sida. Jag vill helst ha server i sverige för att de ska va lätt och ta kontakt med dem. Om servern är i Usa är de inte lika lätt o ringa ditt ![]() Mvh Dhia |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Ok låter bra, går de snabbt o ladda hem från servern om 600 är online på sidan? Har dem bra support? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() Och på helgerna då, svarar dem på mejl eller får man vänta till månda? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har en dedicerad server hos Webcows. Har haft den sedan -04 och har inte upplevet några stora problem. Vart nere någon gång men sen dom fick dubbla liner för ca ett år sen så är detta försumbart för mig. Supporten svara ganska snabbt när jag använde den för ett år sen (sen dess har det bara rullat). Är en nöjd kund.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har webcow nu, de går inte alls snabbt under 100kbit/s o jag sitter på 100mbit internet anslutning
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Låter ju inte snabbt alls, borde ju gå att göra något åt. Fortsätt rapportera. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|