FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skall göra ett test, jag kommer optimera en sida för en ända fras och förhoppningen är att komma högst upp på Google.
Ok, inget ovanligt med detta men, hur omöjligt kommer det att bli tror ni? Frasen är Funny Video Clip och det finns just nu; 13,000,000 träffar på google.com 10 900 000 träffar på google.se Den som ligger högst har 461 inlänkar på google 4,740 inlänkar på msn.com PR 5 Det gjordes 112101 sökningar på overture under November på frasen. Domännamnet jag optimerar är funnyvideoclip .net Den startades idag. Hur omöjligt kommer det bli att nå toppen? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sidan som låg högst hade ju ett imponerande antal inlänkar, men just sidor med roliga filmklipp har nog väldigt lätt för att få en naturlig tillväxt av inlänkar. Webmasters älskar ju att länka till roliga saker. Så vilket tidsperspektiv hade du tänkt dig? 1 år, 10 år? Allt är möjligt, men allt tar tid och kräver för det mesta en hel del arbete
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan nog få PR 5 eller 6 rätt snabbt. Hur hade du tänkt marknadsföra sidan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Pagerank kommer dock inte ranka honom #1 eller något annat för delen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ny domän?
Ok, kom tillbaka om ett halvår så kan vi titta på frågan igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eftersom det är en ny domän så behövs ju MINST ett halvår.
Min tanke var väl ungefär 1-2 år, så kanske det är möjligt att ligga 1:a. Vi får se hur det går... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lycka till, och kom ihåg inget är omöjligt, och jag tror inte du behöver väntas i ett halvår heller, håll tummarna och fyll sidan med kul innhåll så kommer det att gå bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vänta ett år, men under tiden kan du ju alltid köpa AdWords!
// M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Nobody: Kanske någon liten hint (eller länk till guide) om vad som krävs för att kravla sig ur sandboxen snabbare?
// Magnus |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|