FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur kan man "fake´a" sin IP??
Nej jag ska inte göra nåt dumt ![]() Utan jag vill se norska adwords på Google, men eftersom jag bara får se dom svenska/int när jag sitter i Sverige så tänkte jag att man kanske kan "låtsas" komma från Norge på nåt sätt? Några ideer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det går inte att fejka sitt IP på det viset, vad du kan göra däremot är att använda en proxy-server i Norge. Då tror webbservern att du kommer därifrån.
Men, det är inte säkert att Google använder IP-nummret för att avgöra vart du befinner dig, förmodligen så tittar Google på http-headers som din webbläsare skickar, där det står att du kör med svenska inställningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack... får testa med en proxyserver från Norge..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det går att spoofa ip-adresser...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Självklart kan man fejka / spoofa sin IP. Dock funkar det inte i detta fall.
Lite förenklat kan man säga såhär, i nedanstående scenario har han sin riktiga ipadress, som vi kallar för 192.168.0.1: En förfrågan (vid sökning) skickas till google 192.168.0.1 ----> 216.239.39.99 (www.google.com) Svaren skickas tillbaka till användaren 192.168.0.1 <--- 216.239.39.99 (www.google.com) I ett fejkat / spoofat scenario En förfrågan (vid sökning) skickas till google 192.28.36.1 ---> 216.239.39.99 (www.google.com) 192.28.36.1 X--- 216.239.39.99 (www.google.com) När google skickar tillbaka svaren till besökaren så mottages ingenting. Hans dator har faktist inte den adressen den ska ha, och svarspaketen kommer aldrig fram, utan: 1: Skickas till den dator som faktist har den ipadress besökaren utger sig för att vara (den datorn undrar då vadfan google sysslar med, eftersom "jag" inte har frågat efter något.) 2: Ipadressen finns helt enkelt inte, något totalt påhittat, google undrar då vad fan som händer och skiter i verksamheten o går hem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eller så väljer du helt enkelt country/language på google?
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Nope det fungerar tyvärr inte..
Har inte haft tid o testa med en norsk proxy än.. men det känns inte som det kommer att fungera ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Anonym (dvs en som inte supplyar din riktiga ip) norsk proxy ska fungera...
![]() |
Svara |
|
|