FAQ |
Kalender |
2013-08-21, 08:10 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vill återigen passa på att varna för fel i Bineros fakturor och fakturahantering. Har stött på 20-30 fel i löpet av 2-3 år med alltifrån ej fakturerade domännamn till felfakturering.. Senast igår felaktigt belopp på nästan 1500kr över..
Så dubbelkolla att alla domännamn verkligen finns med, att summan är korrekt och att du inte betalar för domännamn som du inte äger. Jag tror Binero skulle må väldigt bra av en revision för det kan inte vara många rätt i deras böcker.. |
|||
Svara med citat |
2013-08-21, 10:56 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Daniel,
Jag beklagar, det måste ha blivit ett missförstånd om din rabatt när jag gav dig den. Beloppet på den faktura du fick igår var inte felaktigt, det var årsavgiften för ditt webbhotell som är dags att förnya från den 20 september. Jag har mailat dig om detta. Jag ber om ursäkt om vi på något sätt varit otydliga i vår kommunikation. MVH Christer |
||
Svara med citat |
2013-09-10, 22:00 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sitter dessutom just nu med ännu fler fakturor. BInero har lyckats skicka ut fakturor som inte ens finns registrerade i deras eget system. Alltid någon ny upplevelse med Bineros fakturahantering.. |
|||
Svara med citat |
2013-09-10, 22:27 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har aldrig stött på något fel på Bineros fakturor - har varit kund sedan länge (är även kund hos andra webbhotell).
|
|||
Svara med citat |
2013-09-11, 00:46 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Samma här. Jag tror ju knappast Daniel ljuger men det är inga omfattande problem då det uppenbarligen bara drabbar ett fåtal kunder. En allmän varning är lite överdrivet tycker jag - i så fall bör den gälla i princip vad man än gör på vilket webbhotell det än gäller. Det är extra illa att fakturor blir fel dock och jag hoppas att Binero verkligen åtgärdar problemen istället för att bara ursäkta sig gång på gång.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-09-11 klockan 00:50 |
||
Svara med citat |
2013-09-11, 01:24 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har aldrig haft fel belopp heller.
|
|||
Svara med citat |
2013-09-11, 01:25 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jodå. Binero brukar fakturera mig för domännamn jag inte äger. De har de även erkänt i en annan tråd har jag för mig.
|
||
Svara med citat |
2013-09-11, 09:01 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Övriga fel du hänvisar till kan jag inte säga så mycket om, då jag inte kunnat hitta dem i vår ärendehanteringssystem. Visst har det hänt att vissa kunder drabbats av problem med fakturering, problem vi löst när de dykt upp. Det är naturligtvis inte okej på något sätt och vi jobbar med vår leverantör för att få till en förbättring. MVH Christer |
||
Svara med citat |
2013-09-11, 09:45 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det jobbiga med att bli en stor aktör är oftast när de skapar problem. Då skapar det så mycket problem för allt och alla, och jag tror faktiskt att binero kommer lära sig av sina misstag. För alla misstag en stor aktör utgör kommer resultera till minskad inkomst.
Ibland tror jag att många växer för fort och inte riktigt kan ta sig ur sitt skal, antar att de hände tidigare när deras lagringsutrusning krånglade. Då finns de bara en sak att gör och det att föröka ta sig ur skalet man är fast i. Men det tar tid, att flytta lagring med så mycket data som binero tillhandahåller är inget som går på en kvart. Så är det något fel nu så lär man sig oftast av dom, och det kommer som sagt att slå tillbaka större på ett stort webbhotell vid problem vid ett litet då det drabbar ofantligt mycket mindre kunder i samma utsträckning. |
||
Svara med citat |
2013-09-11, 12:39 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Känns igen från http://www.bineror.se
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|