FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Söker ett webhotell för oss lite kräsnare. Det får gärna kosta en del mer än budgethotellen, dock markant mindre än att hyra en managed server om man säger så (för då kan man ju lika gärna göra det..). Har ett konto hos Dreamhost men det börjar bli smärtsamt med pingen från USA. Annars är det ju typ Dreamhost features man vill ha. Skaffade ett konto hos Space2u. Snabba och stabila men de har rätt skumt konfigurerade servrar. Bland annat fungerar inte Wordpress plugin/coreuppdaterare. Sedan att de bara drar in nya vhosts en gång per natt är rätt frustrerande som utvecklare. Krav: * Fräsch LAMP * Sverige * Snabbt * SSH access (GIT och det vanliga) * Ska kunna slänga upp minst ett tiotal subdomäner/domäner utan att det tar ett dygn eller kostar mig något extra. * Bandbredd och disk får gärna vara lågt, använder främst för att demonstrera kundprojekt ![]() Det får också gärna vara någon form av prövovecka eller liknande. Iaf inte som Space2u att man betalar inträdesavgift + 3 månader för att märka att serverkonfigen inte håller ihop.. Tar tacksamt emot tips.. Och visst är VPS skoj men vill gärna slimma bort serveradministration från mitt bord ![]() Senast redigerad av retypejonas den 2014-01-09 klockan 17:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu redde det ut sig med Space2u. De kräver chmod 777 av alla mappar som ska kunna skrivas till av servern, tydligen har de andra säkerhetssystem, för att skydda från detta, påstår de :/
Är dock fortfarande nyfiken på vad ni som har lite krav kör? Finns ju mycket schyssta mellanklasslösningar i USA men i Sverige verkar det vara ett stort glapp mellan sunkhotellen eller hyra en vps/dedikerad med serviceavtal. Senast redigerad av retypejonas den 2014-01-09 klockan 18:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker man ska kräva chrootat konto med egna php-processer, där php äger de filer som tillhör det chrootade kontot. Alltså inget 777 på filer krävs. På detta sätt blir det inte bara säkrare utan mer rättvist resursmässigt. SSH och Git ska ju även det ingå tycker jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Och var hittar man det?
Egensajt.se kanske? Men iom att det tar fem minuter och en "chrome kan inte hitta sidan.." att ladda in startsidan för sjäöva webbhotellet känns det inte så lockande ![]() Edit: nu verkar den funka igen Senast redigerad av retypejonas den 2014-01-10 klockan 09:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ett märkligt fel som vi håller på att felsöka, felet uppstår enbart med chrome. Det är dock ett isolerat fel på huvudsidan som inte inträffar på våra kunders konton.
Senast redigerad av Danielos den 2014-01-10 klockan 10:14 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Många PM's har jag fått, men kommer inte nappa på något utan är mer sugen på öppen diskussion
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Via 2 stycken pm, det andra som svar på det retypejonas svarade.
(Men jag kanske tog det för personligt och han har fått säljande pm från andra webbhotell?) Senast redigerad av rauthing den 2014-01-10 klockan 11:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej jag har fått mer explicita reklam-pm än era.
Alla som PM:ar mig med sälj från och med nu kommer att rapporteras till mod. För övrigt finns det väl få saker som ger så låg premiumkänsla som att ragga kunder via pm på forum... Senast redigerad av retypejonas den 2014-01-10 klockan 14:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |