FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det här är så hemskt att jag måste nämna det även här på WN:
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...att-do-i-fred/ Huruvida tingsrätten gjort rätt eller inte är mindre intressant i sammanhanget, jag utgår från att de gjort en korrekt bedömning. Värre är att Landstinget i Uppsala och Akademiska sjukhuset alltså anser att det här är helt i sin ordning. Här finns kontaktuppgifter för landstinget för den som vill tala om vad ni tycker: http://www.lul.se/sv/Landsting--poli...s-landstinget/ Det här handlar trots allt om offentlig verksamhet och den bör absolut inte bedrivas på det här viset.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är väl ena problemet att det just är offentlig verksamhet, du är statens egendom då och har inte så mycket val då. Så skillnad på vara slav under staten eller som kund till sjukhuset.
Hade man varit på privat sjukhus så hade man varit en kund istället, och privata sjukhus har lite annan typ av starkare kunder. Där hade man garanterat varit väldigt säkra på vad man tillåtit för inte riskera tappa kunder och leverera det kunderna betalar för. Även tänkt ett steg längre hur det skulle ses av andra även om det var lagligt. Offentliga ställen kan folket gnälla lite men i grunden inte så stora möjligheter. Detta kommer vara glömt om ett litet tag alla fall av folket. Om man är förvånad av utslaget i TR, inte ett minsta i grunden. Även om TR är en hög dresserade apor med rätt låg juridisk kunnande där det är lite av lotto över utslag ibland. Behöver gå minst ett varv till HR för få lite mer sanning om lagen eller så. Men dom kan ha rätt på ett sätt kanske, eftersom du är statens egendom i princip så kan man anses bli offentligt för alla samtidigt i offentlig regi. Sedan kan man typ glömma vinna emot myndigheter eller stat, går alltid vrida på lagar i antal varv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Och personlig åsikter? Är jag förvånad nej, konstigt att skulle hända nej.
Jag ser verkligheten som den är, så länge folk är "slavar" och beroende av andra över hela sitt liv kommer sådant hända. Jag föredrar vara utanför staten, och betala och väljer det som ger mig det jag behöver på mina villkor. Inte andras villkor. Är lite som välja försäkringsbolag, även om problemet att många inte ens läser vad som gäller innan. Sedan kan ju folk tro att demokrati kommer lösa något, visst man kan rösta men sanningen är varje val påverkar någon annan som resultat. Varje gång någon annan får en fördel kommer en annan få en nackdel. Så länge folket är passivt och låter sig rövknullas istället för säga emot eller ta eget beslut, ansvar för hantera det så blir det så här. Och ja, vissa kanske gnäller över "snyft" artiklarna om detta, sedan dagen efter sätter dom sig framför tv igen och kollar på nästa avsnitt av det. Så vem är felet, sjukhuset? Dom som producerar det? Nej utan folket som faktiskt vill kolla på det, så innan man skyller ifrån sig på andra kanske folk kan fundera på sitt eget ansvar som skapar marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Det som de ylande hundarna missat är att detta mål endast gäller skadestånd, inget annat. Hur resonerar man när man vill ha skadestånd för att ha tittat på ett avsnitt som man medvetet sökt upp och ser på det medveten om vad det innehåller? Varför familjen endast brydde sig i skadeståndsprocessen och inget annat får var och en spekulera om själva. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Så inte alltid fördelaktigt vara inlåst under en stat eller demokrati alltid. Sedan kan man undra hur folk kan vilja se döende folk i sina sista dagar, känns osmakligt och bara depremerande. Åt andra sidan kan folk tycka det finnas nöje se big brother och liknande med så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det mesta annat du skriver om tingsrätterna osv. är ju bara rent trams.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Folk kan inbilla sig att dom har någon full frihet, folk har inte så stora valmöjligheter i det stora hela. Om man ska kolla på stora juridiska mål som inte är självklara brukar det ofta ändrad i dom mellan TR och HR. Skulle man testar samma mål i alla Sveriges TR hade det med blivit stora skillnader i dom. Just för mycket blir personligt och inte helt efter tolkning av lag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Såg de där för ett tag sedan.... helt sjukt! Lite respekt tyck man väl att dem borde ha.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Är ju dom som tittar som bär ansvaret, det är lika mycket ett aktivt val som att gå rösta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|