FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan!
Har fått erbjudande att köpa en macbook air 13.3" Specs: Storlek : / upplösning 13,3 " / 1440 x 900 Processormodell : Intel Core i7 2 GHz Minnesstorlek : 8 GB Minnestyp SO-DIMM DDR3 1600 MHz Grafik Intel HD Graphics 4000 Datorn är ifrån 2011 Kvitto finns. Pris: 5.500 Nu är jag ingen macägare och har inte så storkoll på marknaden men är detta ett bra pris ? Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är helt ok om den är i ordning. Ett extra plus om det finns apple care.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det SSD?
I övrigt blir jag förvånad, det låter ju som om den modellen är bättre en de de säljer nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Inget konstigt med specen? Den maxkonfigurerades nog när den köptes. Trådskaparen ska dock veta att grafikkortet inte är något för de senaste spelen. MBA i sig är överhuvudtaget inget för spel då den använder skalet som kylaggregat och snabbt blir varm vid belastning. Senast redigerad av Adestro den 2013-02-19 klockan 19:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag tycker det är konstigt att inte mer har hänt med avseende på hårdvara hos apple de senaste 2 åren. Jag skulle definitivt rekommendera ett köp för det priset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Den måste vara från 2012. De från 2011 har max 4gb, Grafik Intel HD Graphics 3000 och 1.8GHz i7.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Tack för all info. Säljaren säger att den är från 2011 men han kan ha skrivit fel också. så ni tycker alltså att 5500 är ett bra pris för denna maskinen ? Hur funkar det med garanti/försäkring om den skulle gå sönder ? Kvittot ingår i köpet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ingen garanti om inte han har ett apple care avtal på burken, då är det 3 år. Om den är över ett år gammal vill säga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Om den är från 2012 kan du fortfarande köpa till Apple Care om du nu skulle vilja det men annars gäller 1 års garanti i princip.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tre års reklamationsrätt enligt lag kan också vara bra att veta att man har. Har själv utnyttjat det på en 2.5 år gammal Macbook Pro och fick ett helt nytt logikkort gratis!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|