FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Köp alltid av någon med flera nyare omdömen på Tradera. Jag skulle bara köpa om jag får se en bild på serienumret.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Verkar som jag blivit lurad då säljaren ej är nåbar och en ny annons är inlagd. Hur går jag vidare med detta nu ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr så har du nog blivit blåst, och jag skulle faktiskt bli förvånad om det dyker upp någon dator över huvud taget...;(
Polisanmäl, kontakta Tradera. etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Polisanmälan är gjord.
Grejen är den att någon kapat ett tradera konto och personens mail. Kontot som datorn såldes ifrån har 65 goda omdömen och var en 47 årig gubbe som det visat sig nu. Mest troligt någon tattarunge som kapat hans konto och mail för att tjäna lite extra. Får hoppas att banken kan göra något åt överföringen så man får tillbaka pengarna för polisen lär ju inte göra mycket i detta land. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Håller tummarna. Tråkigt
![]() Ett tips för framtiden: Kolla vad datorn kostar ny. En ny MB Pro Retina 15" börjar ju på nästan 20.000:- så att få en för 5000:- som är 6 månader gammal låter ju lite för bra för att vara sant (vilket det oftast då är). Apples prylar har dessutom sjukt bra andrahandsvärde. Lycka till i alla fall och hoppas idioten åker dit och du får tillbaka dina pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tradera kryllar för övrigt av bedrägeriannonser. Det tog c:a 5 sekunder att hitta t.ex. denna:
http://www.tradera.com/macbook-pro-1...2394_178517460 Säljaren har 0 i feedback och bilden är "lånad" från t.ex. här: http://www.anuncio.net/anuncio/macbo...d7dbeb8f3.html Tradera är ett rövarnäste och de gör absolut *inget* för att stävja kriminaliteten som pågår med deras goda minne. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Har nu fått tillbaka pengarna och killen som gjorde det sover inte lika gott ikväll som jag gör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |