FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Har letat lägenhet i stockholm de senaste dagarna och märker rätt snabbt att det är rätt svårt. Har ni några tips på olika sajter jag kan leta på, eller kanske någon som känner till en lägenhet? Tacksam för svar. Edit: Krav: +60 kvadrat Centralt (helst östermalm) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Stockholm är inte en smidig stad för bostad, hyreslägenheter så får du räkna med en kötid på 10 år för få hyra en skitlägenhet i Tensta.
Det som gäller är typ köpa, eller möjligtvis hitta i 2:a hand. Problemet med 2:a hand är att det kan vara svårt hitta långtidskontrakt. Finns ju flera siter för det, från blocket till andra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Kommer bli att jag får hyra andrahand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej, bror min hade så mycket tur att det inte låter sant, har sökt länge för att köpa en lägenhet i Stockholm och till slut fick han ett tips, ( fixakontraktet.se ).
Turen kommer då han skickar in ett intresse-anmälan på en lägenhet och 30 minuter senare får han ett samtal från fastighetsbolaget med en fråga, VILL DU KOMMA OCH TITTA PÅ LÄGENHETEN?. Han får andra platesen i kön och eftersom den första hade inga fasta inkomster så fick han chansen att titta på lägenheten. Yes, han fick den, en två på 45 kv, på Sveavägen, 3200 i månaden inkl el. Tur kan man ha ibland men inte så här. Testa, det kostar en slant dock. Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Men det är soft när man väl har en fot inne
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ringer du 10& av dem så lovar jag dig att du snart kommer ha en lägenhet. Bra att berätta är att du har fast jobb / eget om du nu har det samt god inkomst om du också har det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har man lååång tid att vänta på ett förstahandskontrakt så kan man om man har tur hitta något efter några månader om man söker i SAMTLIGA bostadsköer i stockholm genom www.bostadenstockholm.se |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|