Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blir galen, i behov av experthjälp!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-13, 18:56 #1
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2010
Nykomling

Standard Blir galen, i behov av experthjälp!

Halloj, jag har byggt på en sida otaligt många timmar, som jag haft live under snart ett års tid, som jag smått har utvecklat på hela tiden.

Kan väl säga att det är en sexdejting sida, så det finns konkurrens, helt klart.
Men baktanken hela tiden var att utveckla sidan till en punkt då jag har allt som de konkurrerande sidorna har, plus lite till..
Med andra ord är funktionaliteten top-notch, ungefär som att man skulle slå ihop allt det positiva med sidorna och samla det på en plats.

Problemet. Jag lyckas inte få dit tillräckligt med folk, jag tror väldigt mycket på att hemsidan har fullt potential att slå igenom, bara det blir aktivitet på den.

Men jag vet inte längre vilka knep jag ska ta mig till för att få in nya besökare kontinuerligt, för att hålla intresset för resterande medlemmar uppe.

Jag har mestadels gjort det riktigt fula och marknadsföra hos de konkurrerande sidorna, i ren desperation..

Har ni några riktigt goda råd för att få en sån sida att bli upptäckt av folk?

Tack på förhand!
Detrol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-13, 19:44 #2
Ankan Ankan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Ankan Ankan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Antar att en sån sida bara är attraktiv hos användarna om det finns många andra användare som man kan ragga på. =]
Jag är ingen expert, men antar att om du verkligen satsar på marknadsföring så många blir medlemmar så kommer det av sig självt sen.

Sedan hur du ska göra för att marknadsföra sidan är upp till dig.
Försök få många tjejer att bli medlemmar, då jäklar ska du se att killar drar sig till sidan.
Ankan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-13, 19:50 #3
Nykomling

Nykomling

Tack för svaret, men ja det där är ju den logiska biten
Problemet är just HUR man ska marknadsföra ett sådant projekt..

Vet inte hur eller var jag ska vända mig.
Jag har just nu 3500 medlemmar på sidan, som har registrerats under det här året.
Men det väcker ingen aktivitet, det handlar om att få en kontinuerlig ström av användare som registrerar sig, och som du säger, främst tjejer.
Oläst 2012-01-13, 20:34 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Tjejer använder vanliga dejtingsidor för att hitta sexkontakter. Du har alltså fel typ av sida för att locka tjejer. Men det kanske inte hör hit.

Det kostar att få ett community i rullning om du vill in på en marknad där det redan finns många etablerade konkurrenter. Det vanligaste är förmodligen att skaffa ett affiliateprogram, där du betalar provision per förmedlad medlem. Det blir naturligtvis dyrt, om medlemskapet i sin tur är gratis (vilket jag utgår ifrån att det är i början).

Det "kostnadsfria" alternativet är sökmotoroptimering. Om du rankar etta på de för dig viktiga sökorden, så kommer du att få medlemmar. Svensson tror ofta att det är marknadsledaren som rankar etta. Att ligga etta på Google ger alltså inte bara exponering, utan även trovärdighet. Sökmotoroptimering i sin tur är antingen tidskrävande eller dyrt (beroende på om du väljer att gör det själv eller köper tjänsten).

Du skriver inte vad du har provat hittills, förutom den smutsliga marknadsföringen hos dina konkurrenter. Så jag vet inte om det här svaret blev för basic och du redan har provat det grundläggande.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-13, 20:42 #5
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Jag ska väl först säga att min erfarenhet av sexejtingsidor är mycket begränsad men jag tror att generella principer gäller även där.

Vad har du som gör att tjejerna ska vilja registrera sig? Vad skiljer dig från andra? Vilket svara har du på deras fråga What's in it for me?

Jag vet inte om jag har fel men jag skulle tro att du är man. Du står i så fall i samma situation som väldigt många sajter, organisationer, arbetsplatser ... man ska försöka får in/med "dom andra". Det kan handla om ålder, kön, yrke ... Ofta går man då till sig själv och tänka vad skulle jag gilla eller så utgår man från sina egna stereotyper/fördomar om "de andra". Gå till dem istället! Du verkar ju ha en del tjejer på sajten - bjud in dem till en gruppdiskussion (mot någon form av ersättning) och låt dem spåna fritt. Nej, de kommer inte att servera dig lösningen på ett fat men de kan ge dig idéer och du kan få en inblick i hur de du vill ha tänker.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-13, 22:47 #6
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag håller på nästan heltid med denna typ av markandsföring. kontaktam ig med url samt budget vad du kan tänka dig att använda för budget för att få in folk. eller om en eventuell % indelning går att göra ? så kan jag pusha in folk vill jag lova.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-14, 04:18 #7
Nykomling

Nykomling

@ Gustav, det i fråga har jag ingen aning om hur tjejer normalt går till väga, men har ju studerat konkurrerande sidor in och ut så jag vet vad som försiggår, och det finns ju mycket tjejer att hämta, ingen tvekan.

Visst har man en budget att gå efter så hade det ju hjälpt en stor del, men för stunden får jag gå på vad jag kan utan att lägga ut pengar, men det kommer ändra på sig snart då jag är på väg jobb i norge.

Väldigt nyttig information du kommer med, inte så insatt i det där med SEO, förutom att jag hört att det kan bli ett heltidsjobb att göra, vilket jag för stunden inte heller riktigt har tid med, och tid är ju ett måste vad jag förstått det som för att engagera sig mot SEO, om man inte betalar för det som du säger.

Jag har väl inte provat så mycket mer, försökte länkväxling med sexbloggar förut, och det fungerade väl sådär, kom väl lite folk till en början, men sen skimrade det lika fort.

@Ciffan, att tänka ur deras perspektiv är mycket jag har försökt tänka på, och det största bland konkurrenter är att dom inte har någon bra filtrering mot folk de inte vill ha kontakt med, där jag har gjort ett jätte bra system som borde uppskattas en hel del.
Utöver det vet jag inte riktigt vad de vill ha, men som du säger, är ju en bra idé att ta kontakt med dom personligen och be om deras åsikter, och vad dom skulle kunna ha för idéer.

@knullis, låter super, ska bara ordna en budget först så får jag ta kontakt med dig sen!

Tack för era svar, har hjälpt mig förstå att det är väldigt svårt att göra något bra utan en budget, eller väldigt mycket tidspressande engagemang.

Finns det fler som vill tillägga något är ni fortfarande välkomna! All hjälp är bra hjälp
Oläst 2012-01-14, 13:43 #8
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Vill du ha in folk så är det först och främst gratis medlemskap som gäller. Sedan väl inne kan du erbjuda en plustjänst som kostar pengar, detta ska man dock inte se utifrån.

Min erfarenhet av communitys (ej sex) är att ibland kan det nästan vara för mycket saker där som bara gör det rörigt för användaren.

Bodycontact är en sida som det verkar gå bra för, kolla lite hur de gör och hur sidan fungerar. Själv tror jag det räcker att man har ett fotoalbum, fria meddelande och en webbcam chat.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-14, 13:52 #9
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Vill du ha in folk så är det först och främst gratis medlemskap som gäller. Sedan väl inne kan du erbjuda en plustjänst som kostar pengar, detta ska man dock inte se utifrån.

Min erfarenhet av communitys (ej sex) är att ibland kan det nästan vara för mycket saker där som bara gör det rörigt för användaren.

Bodycontact är en sida som det verkar gå bra för, kolla lite hur de gör och hur sidan fungerar. Själv tror jag det räcker att man har ett fotoalbum, fria meddelande och en webbcam chat.
Medlemskapet är helt gratis, och som du säger, det finns plustjänster som inte syns direkt.
BC vet jag är väldigt enkelt uppbygt, och det går väldigt bra för dom, utan tvekan.
Skillnaden är väl att BC anser jag inte som en community lika mycket som en kontaktsida, och jag vill ha något mitt emellan, en community som även erbjuder tjänster för direktkontakt.

Basic saker vad jag erbjuder på sidan:
Profilsida
Gästbok
Mail
Forum
Klotterplank
Grupper
Noveller
Bloggar
Annonser
Bild/Film-galleri
ex.

Har väl inte direkt tänkt miminalisera innehållet av funktioner.

Men saker kan ju såklart göra sidan rörig för det. Om man ska fokusera på simplicitet kan förstås vara en nyckelfråga.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017