FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag är en entreprenör som söker en programmerare. Jag äger idag ett Aktiebolag och fick en ide för några månader sedan. Blev tipsad om WN av en bekant pga. att jag söker en programmerare till min affärside. Har läst flertalet av andra trådar här på WN, där andra entreprenörer söker partnerskap med en programmerare för att starta sin internet baserade affärside. Vem / Vilka programmerare är det jag letar efter? Jag har inte brottom utan kommer endast starta projektet när rätt programmerare hör av sig. Jag är alltså inte intresserad av en medelmåttlig programmerare. Just pga. att hela produkten är internetbaserad, likt många andra internet företag. Vi säljer alltså tjänster, där jag gärna tar blocket.se som ett bra exempel. Detta pga. att även vår sida kommer vara annonsbaserad. Vi är alltså inte en konkurrent till blocket eller liknande, utan endast ett bra exempel för att förstå uppbyggnaden av hemsidan. Personer går in för att lägga in annonser inom ett specifikt område. Jag prioriterar snabb, användarvänlig och välarbetade funktioner på hemsidan före extrem design. Vi kommer inte ha överdrivet hög trafik på hemsidan utan vi tjänar pengar pga. att vi har en specifik målgrupp som besökare. Branschen som vi skall ta oss in i finns för närvarande inte några större aktörer på internet! Mycket information finns men ingenting likt min affärside. Alltså blir vi först och förhoppningsvis störst inom våran kategori. Min tanke är att börja etablera sig i Sverige, Norden och därefter internationellt. Jag har räknat på inkomsterna via enbart en Svensk marknad. Prognos, 12 månader efter lansering - 120.000kr Prognos, 24 månader efter lansering - 600.000kr Prognos, 36 månader efter lansering - 2.200.000kr * Mycket lågt räknat med en lång etablerings period. Garanterat fullt realistiska siffror, enbart i Sverige! Finns möjlighet till att tjäna betydligt mer både i Sverige och framförallt vid en internationell lansering. Allt är förstås beroende på hemsidans kvalitet! Jag är öppen för om flera programmerare vill göra detta tillsammans. Min förhoppning är att vi skall ha detta tillsammans och även om jag kommit på ideen, så är min ide inte värd någonting utan en riktigt duktig programmerare. Hemsidan är som sagt företagets produkt och kräver enorm perfektion för att lyckas etablera sig. För att förtydliga så är produkten jag pratar om alltså funktionaliteten på hemsidan. Jag har tänkt att börja med projektet omgående när jag träffat rätt programmerare. Min förhoppning är början av nästa år, Januari / Februari. Posta PM till mig vid intresse. Viktigt att skicka med referens hemsidor. Jag förklarar mer för personen som jag väljer att träffa. Jag finns i Göteborg men oavsett var du bor i Sverige så kan jag besöka dig för att diskutera vidare. Vi hörs! / Daniel |
||
![]() |
![]() |
|
|