FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Blev nyligen kontaktad av en person på ett musikförlag som ville att jag skulle ta bort några ackord-analyser från min site och att han annars skulle vidta rättsliga åtgärder (pga. upphovsrätt). Jag gjorde detta samma dag och tog även bort samtligt material på hela webbplatsen då jag ändå skulle stänga ner den pga olika orsaker. Jag skrev dock ett inlägg om nedläggningen och jag skrev även om förlaget som kontaktat mig. Jag publicerade även det mail jag fått. Personen på förlaget blev förbannad och kontaktade mig direkt om att detta var förtal då jag nämnt hans namn. Han sa även att jag inte fick publicera mailet då det var skickat till mig "privat" och därmed inte offentligt. - Är det inte lite konstigt att hävda att ett jobbrelaterat mail skickat från företagets mail är privat?? Jag tog dock genast bort allt jag skrivit om företaget och bad om ursäkt för att jag nämnt hans namn. Jag meddelade även att _om_ jag skulle skriva något om detta igen så skulle jag inte nämna hans namn utan enbart företaget. Han blev då inte särskilt glad och sa att jag absolut INTE får nämna hans namn eller företagets namn i samband med detta. - Kan han ens kräva detta? Jag har väl inte direkt något att vinna på att publicera något egentligen, jag är mest nyfiken på vad som gäller. |
||
![]() |
![]() |
|
|