FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet att detta har diskuterats innan, men jag ser att det inte finns något konkret svar på detta.
Frågan är hur vida skatteverket set på att vi som ehandlare inte kan redovisa alla ordrar i obruten följd, dvs beställningar som inte genomförs helt samt avbrutna beställningar mm. De flesta system jag har jobbat med fungerar på det sättet att ett order nummer måste vara genererat innan man skickas till betalväxeln för kontroll som tex Kreditor eller Dibs mfl. Problemet som uppstår är när kunden inte blir godkänd eller väljer att avbryta sitt köp, då blir det en lucka i ordernummer följden. Enligt vissa så spelar detta ingen roll eftersom detta inte ska bokföras, för något köp inte har ägt rum, andra säger att man på något sätt måste fylla dessa luckor med förklaringar. Någon som vet något angående detta, (och svar som: ring skatteverket, behöver jag inte för jag har varit i kontakt med dem ca 6 ggr och fått olika svar varje gång, och jag har även haft kontakt med min revisor samt företagsjurist och alla säger olika saker.) |
||
![]() |
![]() |
|
|