FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Idag kl 14.00 kommer domen i piratebayrättgången. Vad tror ni resultatet blir?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror hovrätten faställer tingsrättens dom, möjligen smärr ändringar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag befarar att det viktiga av domen fastställs. Exakt påföljd kan nog tänkas variera.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Straffet sänktes i hovrätten.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Straffen sänkta till 4-10 mån fängelse men höjt skadestånd till 46 000 000 kr.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bara att hoppas att den enda med pengar kan betala då. Känns ju tämligen meningslöst annars. Bra att det inte blev några drastiska förändringar men det var väl ganska väntat. Ett överklagande till HD är väl också att vänta. Pirate Bay har varit en av de viktigaste pådrivarna i att förvandla en stor del av en hel ungdomsgeneration till digitala snattare utan respekt för andras egendom eller arbete vilket är mycket allvarligt.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-11-26 klockan 14:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är ganska logiskt. Om alternativet är att vänta en månad på att se en film i dålig kvalité och dessutom betala för den när man kan ladda ned FullHD med bra ljud en månad tidigare gratis - då väljer man det sistnämnda. Inte för att det är gratis, utan att det lagliga alternativet är ett hån jämfört med det olagliga. Bättre kvalité och tillgängligt innan piratsajterna skulle minska piratkopieringen kraftigt. Se och lär av Spotify. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sedan vill jag hålla med Spindel. Spotify var ett utmärkt exempel på en tjänst som måste ha gjort en mycket stor förbättring. Jag vet inte hur det ligger till, men jag gissar på att de allra flesta hellre lyssnar på musiken smidigt i Spotify istället för att ladda ner vare sig legalt eller illegalt. Priserna per låt på t.ex Itunes är dessutom för högt. Det kanske låter överdrivet att klaga på priset när det rör sig om några få kronor, men många bäckar små som man brukar säga.. Skivbolag, filmbolag etc. tjänar så otroligt mycket pengar redan så jag känner trots allt inget medlidande för dem, även om jag försöker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det tar tid för stora företag att anpassa sig till nya situationer. Hela branschen har dessutom just på grund av nedladdningen tvingats hantera stora personalnedskärningar. Hur ska man kunna göra några stora investeringar i ett så pass osäkert företagsklimat innan det finns ett vettigt lagstöd?
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-11-26 klockan 15:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kört betaltjänsten hos spotify också, och nu kör jag grooveshark vip. Har inget emot att betala, men jag tänker inte betala för nått som är sämmre en något "gratis" alt. Spotify, groovshark gillar jag skarpt. Jag orkar inte ladda ner musik olagligt och mot iTunes osv. Då betalar jag heldre X antal kr i månaden för att ha tillgång till allt. Finns som sagt flera trevliga alt till att ladda ner film som netflix, men inget vettigt i Sverige. Dock tar de nog ett tag tills man får flatrate film abb 1080p. Bandbredd osv. Men där kan man utnyttja användaren och dess internet som voddler, torrent style. Fördela lasten och belöna användare som svarar mycket genom att minska månadsräkningen eller nått. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|