FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan!
Jag funderar på att köpa en domän som jag misstänker har blivit avstängd från adsense. Är det svårt att få denna godkänd igen senare? Jag kommer inte ha kvar den gamla siten som ligger där idag utan en helt annan site kommer läggas upp. Någon som har erfarenheter av detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inte varit med om detta tidigare, så jag spekulerar bara...
...men det bör inte vara några problem alls ifall du är helt ärlig och följer Googles riktlinjer. Skapa en sida med massor av unik information och köp inga klick så ska du se att allt ska gå som rinnande vatten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inte heller jag har något säkert svar. Det kan dock vara så att Google tittar på whois och ser att domänen bytt ägare. Detta i samband med att du har ett eget/ett annat pub-ID hos Adsense kan göra att avstängningen upphävs. Som sagt, jag är inte säker men detta är mina spekulationer.
Beroende på hur stor summan du ska betala för domänen är för dig så får du försöka göra en "riskbedömning". Det kan i värsta fall ta tid innan avstängningen upphävs, men då kanske du kan köra lite affiliatereklam på sajten under tiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns en del alternativ till AdSense som t.ex. Chitika. Använd dig av det tills avstängningen upphävs - ifall den någonsin gör det. Annars kan du ju skapa ett nytt adsense-konto och hoppas på att du blir accepterad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur som helst verkar inte något vara avstängt utan det verkar rulla på nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har råkat ut för samma sak.
En sida som tidigare var avstängd som jag nu trodde fungerade. Men efter några veckor fick jag ett mail av Google att mitt Adsens-konto är nedstängd. Har alla mina domäner i det kontot nu svartlistats? Kan man på något vi kontakta Google ang detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det finns förmodligen en anledning till varför din sida blivit svartlistad. Se till att ta reda på vad det är och rätta till det. Skapa sedan ett nytt adsense konto. Trots att en hemsida blivit avstängd tidigare så bör det inte vara något problem att få på annonser igen. Se bara till att sidan inte bryter mot några regler. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Mailet man fick ifrån Google sa just inte mycket. |
||