WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Köpa site som blivit avstängd från Adsense. Dumt? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042268)

Linuus 2010-05-28 23:03

Köpa site som blivit avstängd från Adsense. Dumt?

Hejsan!

Jag funderar på att köpa en domän som jag misstänker har blivit avstängd från adsense.
Är det svårt att få denna godkänd igen senare? Jag kommer inte ha kvar den gamla siten som ligger där idag utan en helt annan site kommer läggas upp.

Någon som har erfarenheter av detta?

Lyx 2010-05-30 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av Linuus (Inlägg 20357193)
Hejsan!

Jag funderar på att köpa en domän som jag misstänker har blivit avstängd från adsense.
Är det svårt att få denna godkänd igen senare? Jag kommer inte ha kvar den gamla siten som ligger där idag utan en helt annan site kommer läggas upp.

Någon som har erfarenheter av detta?

Det varierar beroende på varför siten är avstängd. Beror det tex på att siten har för lite text/info så är sannolikt inte så farligt. Beror det däremot på att siten lurat tills sig klick eller liknande så kan det sitta i väldigt länge.

Sweely 2010-05-30 13:59

Jag har inte varit med om detta tidigare, så jag spekulerar bara...

...men det bör inte vara några problem alls ifall du är helt ärlig och följer Googles riktlinjer. Skapa en sida med massor av unik information och köp inga klick så ska du se att allt ska gå som rinnande vatten.

kw_wasabi 2010-05-31 05:26

Inte heller jag har något säkert svar. Det kan dock vara så att Google tittar på whois och ser att domänen bytt ägare. Detta i samband med att du har ett eget/ett annat pub-ID hos Adsense kan göra att avstängningen upphävs. Som sagt, jag är inte säker men detta är mina spekulationer.

Beroende på hur stor summan du ska betala för domänen är för dig så får du försöka göra en "riskbedömning". Det kan i värsta fall ta tid innan avstängningen upphävs, men då kanske du kan köra lite affiliatereklam på sajten under tiden.

Sweely 2010-05-31 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20357426)
Det kan i värsta fall ta tid innan avstängningen upphävs, men då kanske du kan köra lite affiliatereklam på sajten under tiden.

Finns en del alternativ till AdSense som t.ex. Chitika. Använd dig av det tills avstängningen upphävs - ifall den någonsin gör det. Annars kan du ju skapa ett nytt adsense-konto och hoppas på att du blir accepterad.

Linuus 2010-05-31 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20357457)
Finns en del alternativ till AdSense som t.ex. Chitika. Använd dig av det tills avstängningen upphävs - ifall den någonsin gör det. Annars kan du ju skapa ett nytt adsense-konto och hoppas på att du blir accepterad.

Jo, men jag tänkte om själva siten blev svartlistad, inte bara hans konto.

Hur som helst verkar inte något vara avstängt utan det verkar rulla på nu :)

JensS 2010-07-02 01:22

Har råkat ut för samma sak.
En sida som tidigare var avstängd som jag nu trodde fungerade.
Men efter några veckor fick jag ett mail av Google att mitt Adsens-konto är nedstängd.
Har alla mina domäner i det kontot nu svartlistats?
Kan man på något vi kontakta Google ang detta?

Sweely 2010-07-02 01:59

Citat:

Ursprungligen postat av JensS (Inlägg 20361274)
Har råkat ut för samma sak.
En sida som tidigare var avstängd som jag nu trodde fungerade.
Men efter några veckor fick jag ett mail av Google att mitt Adsens-konto är nedstängd.
Har alla mina domäner i det kontot nu svartlistats?
Kan man på något vi kontakta Google ang detta?

Det är svårt att kontakta Google. Inte ofta man lyckas med det.

Det finns förmodligen en anledning till varför din sida blivit svartlistad. Se till att ta reda på vad det är och rätta till det. Skapa sedan ett nytt adsense konto.

Trots att en hemsida blivit avstängd tidigare så bör det inte vara något problem att få på annonser igen. Se bara till att sidan inte bryter mot några regler.

JensS 2010-09-01 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20361278)
Det är svårt att kontakta Google. Inte ofta man lyckas med det.

Det finns förmodligen en anledning till varför din sida blivit svartlistad. Se till att ta reda på vad det är och rätta till det. Skapa sedan ett nytt adsense konto.

Trots att en hemsida blivit avstängd tidigare så bör det inte vara något problem att få på annonser igen. Se bara till att sidan inte bryter mot några regler.

Och hur tar man reda på det?
Mailet man fick ifrån Google sa just inte mycket.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson