FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Frågan aktualiseras av att vi har nyligen stängt inaktiva konton på EgenSajt.se
Konton anses som inaktiva när man inte har loggat in på sin huvudkontrollpanel på länge. Vi satte en kostnad på 75kr i administrativ avgift för att återaktivera dessa inaktiva konton. Vi fick många som var upprörda över att vi svek våra kunder på detta sätt, eftersom kontona var gratis och reklamfria, och att man inte skulle behöva betala för något, inte ens om man inte loggade in på konton på 6 månader. Är man kund om man tecknat ett reklamfritt gratis konto? Vad är definitionen på att vara kund? Kan man vara kund utan någon form av affärstransaktion eller affärsutbyte? Är en tiggare på gatan kund till den som ger pengar till denne? Om jag skänker en gammal dator till min kompis, är han min kund då? Vi har generellt över tiden givit mer än vi har fått, är de som vi givit konton till, kunder eller mottagare av bidrag? En annan liten smådjup fråga är om vi nu givit något som är gratis och reklamfritt, borde denna gåva beskattas, då den nu har ett värde? Vad som kan sägas är att nytecknande av konton i dag på EgenSajt.se inte är gratis och självklart ser vi varje nytecknande som en ny kund. Men vi har 10 tusentals konton som har tecknats gratis och som är reklamfria som får fortsätta så länge som dom är aktiva och följer våra instruktioner, men är alla dessa kunder till oss? Personligen ser jag dom som användare som vi egentligen inte har några förpliktelser till alls, även om vi gör så gott vi kan, och svarar inom 1 timme på vårt supportforum, men problemen kommer när vi nu ger support via telefon till betalkonton och ofta ringer de som har ett gratis konto som är reklamfritt och förväntar sig att få support via telefon. När vi säger att det inte är möjligt att ge telefonsupport över telefon blir folk arga och säger: Ska ni behandla era kunder så? Senast redigerad av Danielos den 2010-03-19 klockan 23:41 Anledning: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
|
|