FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
En privatperson som driver sajten CS.se får fortsätta göra det under samma domän.
En privatperson med initialerna CS har sedan 2003 drivit sajten CS.se. En domän som IDG-tidningen Computer Sweden vill åt, och därför, i november 2009, ansökte om en tvistlösning av Stiftelsen för Internetinfrastruktur. Computer Sweden menar att domänen CS.se ska överföras till IDG eftersom ”CS” är ett inarbetat och välkänt akronym för tidningen. http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article114735.ece
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En viss humor i det hela är att den som driver Cs.se har med IDG på sin referenslista över kunder. Dock kanske inte en aktuell kund efter november 2009.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hon var en tidigare anställd på Computer Sweden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har aldrig hört någon kalla Computer Sweden för CS. Är det någon annan som känner till denna förkortning av ComputerSweden? Jag såg nu på deras hemsida att det står CS i en ful, röd ruta, men det är alltså aldrig något jag tänkt på förut.
Detta är ett riktigt lågvattenmärke oavsett, hon har haft domänen länge. Den är förmodligen värd rätt sköna slantar, både för IDG och för närmsta CounterStrike-café. Att då försöka sno åt sig den via en ATF 7 år efter registreringsdatumet är fult. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skulle aldrig gissa mig fram till Computer Sweden för den förkortningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett uppenbart försök till omvänd domänkapning (reverse domain hijacking).
Förvånar mig inte alls att såna här fall dyker upp emellanåt. Däremot trodde jag att ett företag som IDG skulle veta bättre, men där misstog man sig. Edit: Länk till ATF-beslutet Senast redigerad av dannelito den 2010-01-13 klockan 23:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visste inte alla att IDG är stora och onda? Prova att annonsera där. De tiodubblade offererat pris efter att jag godkänt offerten och höll på att krångla i flera år efteråt.
Däremot har jag nog benämnt tidningen som CS ett par gånger. Samtidigt kan man tycka att just Computer Sweden faktiskt inte borde ha missat att registrera cs.se själva i tid...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske vissa tycker, ja. Isåfall kan de även lägga till korkade nu när IDG har slängt pengar i sjön och fått dålig publicitet på köpet.
Som det står i ATF-beslutet och som jag själv märkte år 2003 då jag ansökte om domänen hade ägarinnan förtur till cs.se eftersom hon hade cs.pp.se (pp står för privatperson) sedan tidigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tramsigt av Computer Sweden, bra av IIS (eller .se som de kanske heter numera). Besöksräknaren på cs.se borde ticka på bra nu med all uppmärksamhet
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vill poängtera att tvistlösare vid ATFer är opartiska som utses av .SE, som i övrigt inte har något med beslutet att göra.
http://www.iis.se/domaner/tvistlosni...s-tvistlosare/ Men kan väl säga att (min högst personliga uppfattning) inte står i strid med detta beslut, något jag kanske antytt vid något inlägg på min blogg: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|