FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Jag ska försöka fatta mig kort! Jag och en "kodarkompis" gjorde på ett seriöst uppdrag en sida till en högskoleförening. De finns till för att hjälpa studenter m.m. De ville ha en sida där man kunde;
- posta nyheter och blogginlägg - godkänna eller neka ansökningar från studenter som vill bli medlemmar - lägga till ex-tentor som övning till medlemmar - ändra text på sidorna. Citat: "Tänk på att även en amatör ska kunna redigera text." De hade sedan tidigare en sida i Wordpress, och jag och min kompis föredrog att skapa från scratch. Då detta var mitt första uppdrag inom enskild verksamhet visste jag inte hur mycket jag skulle ta betalt. Vi båda parter kom överrens om 1500 kr inkl. moms. Arbetet påbörjades i vintras (januari/februari). Allt eftersom gav vi dem prototyper och uppdaterade sidan med småfix. Småningom var vi båda parter överrens om att arbetet var klart, och att småfel och buggar skulle fixas och åtgärdas allt eftersom de dök upp. Jag skickade fakturan och fick betalt. Sedan dess (sent april) har vi fått fixa väldigt mycket eftersom vi inte fått svart på vitt vad de verkligen ville ha. Jag och min vän har lagt ner åtskilliga timmar på detta arbete, och jag skäms lite över mig själv att jag spiller för mycket tid på något jag inte får bra betalt för. Nu orkar ingen av oss fortsätta med samarbetet och de vill ha pengarna tillbaka. Jag vill inte ge alla pengar tillbaka då de i stort sett fått en fungerande sida med tillhörande administrationspanel. Det enda problemet är att sidan är skriven i ren kod och php, och de vill kunna redigera texten på varje sida, t.ex. användarvillkor, information osv. Jag och min vän vill inte fortsätta utan att få mer betalt vilket kunden vägrar. Jag behöver tips och råd från erfarna. Ska de ha alla pengar tillbaka? Att uppfylla deras krav utan att få mer betalt är inte ett alternativ. Vi hade inget skriftligt eller muntligt kontrakt, överrenskommelsen skedde över en konversation på facebook. Mvh Jacob Ekelund |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|