FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är lite nyfiken på eran lead through rate och sale through rate om någon har lust att dela med sig av den statistiken.
Kanske inte heter så men undrar hur många sales/leads ni har per click alltså. Ni behöver bara avslöja procenten ![]() Gärna vilken hemsida det är också. Tack till de som delar med sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Och vad ska du med de uppgifterna? Det är en sak om man samlar uppgifter anonymt, men du vill speciellt ha uppgift om hemsida också? Du borde förklara dig lite mera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill självklart jämföra med en egen hemsida, tycker min ligger väldigt lågt.
Ni behöver alltså inte avslöja hur många klick ni har eller hur många besökare, bara hur många sales och leads per klick. Om ni inte vill avslöja hemsida så får ni iaf säga om det är en rewardsite eller liknande där det finns uppmaningar till att utföra sales/leads. Det torde inte vara för mycket begärt tycker jag? Please? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
EPC "Earnings per 100 clicks" är väll det intresanta här.
Jag brukar ligga på ca 150 kr som snitt på billigast.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej då får jag lov att omformulera mig, jag tar gärna del av eran EPC alltså.
Tack till Lundmarks bidrag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Beror ju helt och hållet på program, nätverk, sidan och trafik.
Lite sales %: 15,69% 7,53% 6,67% Lead %: 33,33% 16,67% 11,11% Som sagt. Utan att veta trafiken och vilket erbjudande det är så är det väl ganska irrelevant egentligen. Inga rewardsidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
har fått ett click än så länge och det gav 6 spänn, fan inte dåligt.. men har ju inte lanserat sidan heller
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Lyfter denna tråd då jag har samma fråga.. Har 50klick nu på 2 dagar men 0 i sales.
Vad snittar ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det varierar ju något enormt beroende på område och pre-salessidor osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man kan inte räkna alla klick med sales, vilka program har du på sidan? pma url så kan jag kolla lite om du vill.
Tänk på följande: Är det adsens och inga intäkter, då bör du se till att allt är som det ska på google kontot, Är det affiliate, hur kommer du få din ersättning? per sale, lead eller klick, visa betalar ut först när kunden/besökaren har betalat för produkten, tar vi Comviq, de betalar ut först när kunden har fått sitt simkort, aktiverat och laddat med på med en vis summa, allt detta innan du får betald för produkten. Tar vi SalusAnsvar, försäkringar, de betalar ut först 15 dagar efter att kunden har tecknat en försäkring, betalat in eller skickat in ett autogiro medgivande. Kör du en populär afilliate program så finns det risk att besäkaren släper med sig cookie från tidigare besök på andra sidor, detta sail faller den först besökte sida ( min teori och inte helt 100 på det här ). Läs genom de program du använder på din sida så får du bätte bild av det hela. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|