FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjao
Det här är väl säkert världens basicgrej, men hittar inget (som jag fattar) på google. Jag har en div (content) i masterpage, i den vill jag kunna ändra bakgrund för varje sida, och det görs väl bäst från code behinden för varje sida. Men hur programmerar man det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu fick jag det här att funka
content.Style.Add("background", "url(inc/img/bakr-coord2.jpg) no-repeat scroll right top"); Men jag vill ju bara ändra bakgrundsbilden i diven, nu verkar hela classen tas bort och så lägger den bara till just background. Måste jag lägga till all CSS på det där sättet? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan också göra såhär:
Kod:
.bgimage { background: url(inc/img/imagehandler.ashx) no-repeat scroll right top; } Kod:
public void ProcessRequest (HttpContext context) { context.Response.ContentType = "image/JPEG"; context.Response.WriteFile(String.Format("{0}.jpg", context.Request.Url.Host)); } Kod:
<div class="bgimage"> (En massa innehåll...) </div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
gör en css-class för varje bakgrund, sen är det ju bara att byta ut den i codebehind. Ett enkelt sätt är ju att skriva i din masterpage
Kod:
<%@ Page masterPageFile="~/MasterPage.master"%> <%@ MasterType virtualPath="~/MasterPage.master"%> <div class="<% =BackgroundCss %>">..content</div> public string BackgroundCss {get;set;} som du sätter i din aspx-fil sen i tex OnPageLoad med Master.BackgroundCss = "greenbg"; Obs för att kunna använda Master.[property] så måste du peka ut MasterType i din aspx-fil, se mer info här http://msdn.microsoft.com/en-us/libr...(v=vs.80).aspx |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så mycket för hjälpen. Jag fick det inte att funka, är inte tillräckligt bra på csharp än. Men lyckades lösa det med javascript istället...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|