![]() |
Ändra style i masterpage från code behind
Tjao
Det här är väl säkert världens basicgrej, men hittar inget (som jag fattar) på google. Jag har en div (content) i masterpage, i den vill jag kunna ändra bakgrund för varje sida, och det görs väl bäst från code behinden för varje sida. Men hur programmerar man det? |
Nu fick jag det här att funka
content.Style.Add("background", "url(inc/img/bakr-coord2.jpg) no-repeat scroll right top"); Men jag vill ju bara ändra bakgrundsbilden i diven, nu verkar hela classen tas bort och så lägger den bara till just background. Måste jag lägga till all CSS på det där sättet? :( |
Du kan också göra såhär:
Kod:
.bgimage { Kod:
public void ProcessRequest (HttpContext context) { Kod:
<div class="bgimage"> |
gör en css-class för varje bakgrund, sen är det ju bara att byta ut den i codebehind. Ett enkelt sätt är ju att skriva i din masterpage
Kod:
public string BackgroundCss {get;set;} som du sätter i din aspx-fil sen i tex OnPageLoad med Master.BackgroundCss = "greenbg"; Obs för att kunna använda Master.[property] så måste du peka ut MasterType i din aspx-fil, se mer info här http://msdn.microsoft.com/en-us/libr...(v=vs.80).aspx |
Tack så mycket för hjälpen. Jag fick det inte att funka, är inte tillräckligt bra på csharp än. Men lyckades lösa det med javascript istället...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson