| 
		
			|  | Mycket flitig postare |  | 
					Reg.datum: Nov 2004 
						Inlägg: 595
					      |  | 
	| Mycket flitig postare 
				 
				Reg.datum: Nov 2004 
					Inlägg: 595
				      | 
				 Hur gör ni med era inkommande fakturor? 
 
			
			Efter en timmes googlande så hittar jag fortfarande inte svaret. Det gäller fakturor som kommer in till vårt bolag. I början hade jag en pärm som hette obetalda och en som hette betalda. Funkade fint.. fint..
 Nu är det så att bolaget har expanderat och vi har skrivit avtal med en grossist som gärna fakturerar per order. Rör sig uppemot 100 fakturor per månad. Situationen med pärmar är inte hållbar längre.
 
 Min tanke är att jag skulle börja scanna in fakturor i nåt fiffigt system. Där de vi godkänner dessa och även lägger in när dom senast ska vara betalda osv. Därefter är möjligtvis att den kör någon form av OCR läsning så att jag enkelt kan koperiera ocr nr och klistra in det i internetbanken.
 
 Är öppen för alla möjliga förslag som kan underlätta min vardag. Är inte intresserad av någon mega dyr dokumentinläsning. Gärna open source.
 |