FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kommer under hösten slänga upp en rad webbshoppar. Eftersom jag mest säljer informationsprodukter på nätet har ju Paypal varit min vän och det har varit väldigt bra lösning, förmodligen av den orsaken att de som köper mina produkter är väldigt vana med Paypal. Så till just mina produkter kommer jag fortsätta med Paypal.
Men till mina e-butiker behöver jag nu hjälp. Detta är bakgrunden. Jag har redan idag ett par nätbaserade tjänster som ligger ute. Idag fakturerar jag allt det manuellt. Jag har kommit till den gränsen där jag inser att det snart tar mer tid att fakturera per dag än att jobba mer med mina produkter och tjänster och så skall det ju inte vara. Hittade denna lösning för Paypal: http://invoicemachine.com/home Med den (om den nu fungerar som det framgår från sidan) kan man integrera in en webbshop/sida vilket gör att när kunden beställer så sätts den upp som kund i systemet och en faktura går ut per automatik (medans jag jobbar med annat). Sedan kan kunden välja att betala antingen via sin bank(oldschool) då och betala som en vanlig faktura eller betala genom paypal. Betalar kunden via Paypal så känner systemet av det och jag får mail när allt är klart och först då behöver jag gå in och sätta upp kunden i tjänsten/skicka varan. Men eftersom jag bara har fakturerat manuellt så har ingen koll på vad folk vill betala med. Hur är det med Paypal? Någon som använder dem? Tips på hur jag annars skall lösa detta. Utgångspunkt: Kommer driva ett flertal e-butiker (som jag byggt själv) Driver också nu 1 tjänst baserad på nätet och 2 till är på gång (återkommande fakturor) Vill endast komma in när kunden betalat, vill ej fakturera manuellt Vill att mina kunder skall: Kunna välja mellan vanlig faktura samt någon form av betallösning Summa summarum: jag vill inte fakturera för hand Ett system som kan skicka ut fakturor per automatik, kvartal, halvår, år Och är fortfarande svenska människor skeptiska till världens mest använda betallösning Paypal? Någon som vet av något system som man kan göra detta med? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|