FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, är det nån som har några kommentarer om http://www.avello.se?
Funderar på avtal med dem, men vet int riktigt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sidan känns allmänt oseriös, vissa länkar till andra sidor öppnas i den lilla frame sidan har.. billigt skräp. Dessutom, betalar du hela årsavgiften så bjuder dem på 2 månader.. konstigt erbjudande, låter som om dem vill få ihop så mkt pengar som möjligt så att dem sedan kan gå under jorden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag ser sidan får känslan av att personen/personerna bakom Avello har köpt ett "färdigt paket" som återförsäljare. Lite svårt att förklara ;)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
en udda detalj som jag råkade uptäcka vid en sökning på google va att de har en driftinfo, med tillhörande nöd-mailadress & telefonnummer på en separat server tillgäänglig via avello.info som reserv ifall den vanliga skulle gå ner...
EDIT: Kan också tillägga att deras support svara snabbt (iallafall nu innan jag har avtal med dem, hur det är sen är ju en annan sak...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Be om att få referenser (ett antal andra som är kunder hos Avello) och fråga dem om vad de tycker. Be om ett testkonto (inte 1 eller 2 veckor utan minst 1 månad så att eventuella fel hinner inträffa) och/eller pengarna-tillbaka-garanti minst 1 månad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
funderar på att regga en .nu adress via loopia, så har jag domänen ifred även om det skulle bli strul med avello... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
avello.se är registrerat på en privatperson, å andra sidan är det en enskild firma av momsregistreringsnumret att döma.
Lite interssanta detaljer är att "alla kunder inom eu betalar svensk moms" och att det går bra att ringa om "livechat är online ovan". Annars ska man visst inte ringa? "Secured by Geotrust", men det är inte ett riktigt certifikat. Servrar i USA som hyrs, inte ägs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
telefonen gör mig dock något undrande, vet int riktigt vad jag ska tro om saken... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|