FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, privatpersoner inom EU ska betala svensk moms. Företag ska ange sitt momsregistreringsnummer och inte debiteras moms.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Har inte riktigt fått klart för mig vilka regler som gäller för att svara i en tråd som handlar om ett eget webbhotell, men vill åtminstone klara ut en del oklarheter.
Geotrust erbjuder SSL-certifikat (www.geotrust.com). Reglerna för moms är att företag inom EU, utanför Sverige inte behöver betala svensk moms utan kan ange sitt momsregistreringsnummer och därmed själva ta ansvar för inbetalning av moms. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad jag reagerade mest på är att Avello inte erbjuder registrering av .se domäner. Det är en sådan sak som gör åtminstone inte jag tycker att det känns som seriös aktör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har ingen erfarenhet av detta webbhotell
Dock är jag mer än nöjd med gate9.se som jag själv använder mig utav Bra priser och telefonsupport. även snabba med mailsvar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Ifall nån är intresserad så kan jag nämna att jag nu använder avello, till http://www.lut.nu, har visserligen inte fått upp själva tidningen än (har inte haft tid att grejja med innehållet), men jag har hunnit leka runt en hel del med kontot och är mer än nöjd, allt har funkat utom ett smärre missöde med mailsystemet, vilket dock åtgärdades oväntat fort av avello...
supporten har också varit oväntat bra, trots att vi strulade en del med fakturorna (vårat fel, avellos faktura var helt korrekt men vi hade problem med våra egna rutiner) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|