FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det bara jag som tycker att det blir mer och mer skitsnack på WN och inga seriösa diskussioner längre? Ser bara frågor som vi besvarat tidigare, personliga påhopp och irrelevanta inlägg nuförtiden.
Lösning: skapa en betaltjänst där seriösa medlemmar pröjsar för ett medlemskap och slippar allt tjaffs & kan/vågar diskutera seriösa ideer? ... eller vad säger ni som håller med mig (eller är det bara jag som tycker såhär?) ?
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Problemet som du beskriver finns, men jag tror inte din lösning är rätt. Betalt medlemskap skrämmer nog bort även seriösa webmasters som inte hittat hit än.
Däremot tycker jag man ska vara lite hårdare med den regeln att man i signaturen ska ange minst en "seriös" aktiv sajt man står bakom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Personliga påhopp är ju onödigt, men är det fel att det uppstår konflikter där en person kritiseras? Ibland är ju gränsen hårfin... ![]() Irrelevanta inlägg? Ta bort Off Topic... Eller vad menar du med irrelevanta inlägg? :huh: Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visserligen. Men jag tycker det kan vara svårt att hitta nåt. Ibland är det svårt att hitta vissa inlägg man själv skrivit...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Än så länge tycker jag att det håller, men fortsätter utvecklingen för mycket åt det hållet måste något göras. Jag tror att det är viktigt att tänka på att ett forum till stor del lever på att det förs lite off-topic-diskussioner; det är det som skapar samhörighet, engagemang och vilja att fortsätta. Folk börjar känna varandra lite, veta var de har varandra -- det utvecklas en form av gemenskap som är avgörande för forumets framtid. Jag tror inte på betalt medlemskap i dagsläget -- kanske i framtiden. Däremot tror jag som foks är inne på, att man måste vara hård med regeln om att man ska vara professionell webmaster för att vara medlem. Man måste helt enkelt tjäna pengar på det jobb man gör (och i vissa fall kan det vara godkänt med ideella sajter, kanske kan man då kräva att det "skulle gå att tjäna pengar på sajten, om man ville det" eller något annan fin formulering). Tror också att det är viktigt att inlägg som blir för mycket Off-topic placeras i off-topic-forumet där det hör hemma. Här är dock avvägningen svår med tanke på vad jag skrev tidigare -- man måste helt enkelt tillåta viss off-topic-nivå, men utan att tillåta vad som helst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
eventuellt kunde man ju isåfall skapa en del av forumet där endast vissa utvalda skulle "komma in"... dessutom att bristen på seriösa diskussioner skulle bero på att man inte vågar diskutera seriösa idéer beror nog på andra saker än på att "oseriösa" personer är här. de 'professionella'/seriösa utvecklarna är ju isåfall ett större hot mot nya idéer som man vill vara ensam om att utveckla än de oseriösa... Citat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
VIP
|
Jag tycker att ett icke kostnadsfritt medlemsskap låter som en bra idé. Förutsatt att summan är låg och mest symbolisk. D.v.s. högst ett fåtal hundralappar/år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
En idé vore kanske att moderatorerna först fick godkänna nya trådar. Vet inte om jag är ute och cyklar men då skulle det kanske bli med kvalitet på trådarna och man skulle slippa "starta eget" och "kolla min hobbysida"-trådarna. Citat:
Tror att det är viktigt att ha en seriös diskussion om detta för att tillsammans kunna skapa något som vi alla har nytta av. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att ta betalt lär ju knappast göra något positivt åt saken. Personligen skulle jag aldrig betala för att få vistas på ett forum som detta.
Varför inte bara som Mats säger, moderera? Eller helt enkelt sparka ut och radera konton. Eller moderera medlemmarna, varje medlem måste verifieras och forumet blir slutet?
![]() |
Svara |
|
|