FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om man har en svensk sida och ett domännamn på svenska, bör man då även köpa .com, .net, .org utöver .se?
Vad tycker ni? Hur har ni gjort? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Registrerade en .se-domän för en tid sedan. Både .com och .net var upptagna vilket jag grämer mig för lite då och då. Det känns ju bättre att även registrera .com och .net trots att man redan från början bara tänk rikta in sig mot en svensk målgrupp med .se-domänen.
Jaja, det är som det är. Det är ju som bekant svårt att hitta bra och lediga namn nu för tiden. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte nödvändigt om man tänkt marknadsföra sig med domän.se men ändå att rekomendera då det kan bli väldigt mycket dyrare om man i efterhand kommer på att man även vill ha internationella och någon annan har registrerat dem..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller med tiigare inlägg, det beror helt enkelt på hur seriöst projektet är. Har du ett företag som du tror kan ha potential att utvecklas internationellt bör du passa på att registrera även andra TLDer (top level domains) än .se. Låter man bli kan det bli väldigt dyrt i framtiden, något som vårt företag fick erfara. En Amerikan som hette Sedo i efternamn hade hunnit före och registrerat sedo.com. Det tog oss lång tid och en stor summa pengar att övertala honom att överlåta domänen till oss.
Summa sumarum, du bör alltid försöka få både .se och .com eftersom de är absolut viktigast på den svenska marknaden. Ytterliggare registreringar beror på projektets storlek. Hoppas detta underlättar ditt beslut något! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
.com och .se bör man ha resten kan du bara hoppas någon reggar för det ger bara dig mer trafik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis B)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
okey, så långt tänkte jag ju inte.....
Fast, jag gör samma sak jag, att första chansa på .se i stället för .nu eller dyligt |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|