FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har varit lite trögt med inlägg på forumet de senaste dagarna så här kommer mina senaste domännamn som jag gärna vill höra era brutalt ärliga åsikter om.
Engelsk humor: englishhumour.co.uk englishhumour.com englishhumor.co.uk Amerikanska politik/militär/patriotism: americanfriendly.com americanhostile.com usfriendly.com ushostile.com ...och så tanten i det stora vita huset: usfirstlady.com usfirstlady.net usfirstlady.org usfirstlady.info Flipp eller Flopp? Jag lyssnar och lär... Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Låt bli .info och .org... resten väljer jag att inte kommentera då jag inte har erfarenhet inom den branschen eller känner att jag har något vettigt att tillföra
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Efter som det vanligtvis stavas "humor" och inte "humour" så går humour bort.. dem kan du ha som redirects till den andra sidan eller nåt. Militär/politik, inget direkt kul... "FirstLady.com" eller "FirstLadies.com" vore bra mkt roligare än att ha ett "us" framför. Då skulle man kunna ha ett .US efter istället (FirstLady.us eller FirstLadies.us) - FirstLadies.us är ju ledig också så plocka den om du kan å vill utveckla ngt! Att lägga till ett "us" framför, då finns det många andra kombinationer man likväl skulle kunna ha.. så det är inget direkt värde i dem! (usfirstlady.com/net etc) För övrigt undrar jag hur du tänkt kapitaliserad på en sajt med FirstLadies? annonser? banners? mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad jag förstår och har läst så är dom skogstokiga i att läsa om presidentens fru. Som drottning Silvia i Sverige ungefär. En Googlesökning på US First Lady ger 13 800 000 träffar så efterfrågan verkar finnas i alla fall .org och .info passar dessutom ganska bra till usfirstlady. Tack för din reflektion! Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som jag har förstått det hela finns det bara en korrekt benämning på presidentfrun och det är " US First Lady" inte "First Lady US". I.o.f.s. så hade UnitedStatesFirstLady.com varit allra mest korrekt, men det blir lite långt.
Humour är engelsk (UK) stavning, humor är amerikansk stavning. Om jag nu inte har missuppfattat allt i vanlig ordning. Kapitalisera... Njaää, Jag hade nog bara tänkt att parkera dom på Sedo och se om de väcker något intresse. Jag har mycket att lära innan jag ger mig ut på djupare vatten än så. Tack för feedbacken. Det uppskattas! Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Why? dem är amerikaner och tänker inte på sveriges först lady eller ugandas first lady ![]() USA är världen för dem. Sedan brukar den typen av domäner - som usfirstlady - ge otroligt mkt mindre type-ins än t. ex FirstLadies.us Det är STOR skillnad på tvåstaviga och trestaviga domäner. tvåstaviga kan vara bra - men det är mkt mer sällan som en trebokstavs får samma uppmärksamhet. Det är ju trots allt en "slav" till den underliggande tvåstaviga domänen "firstlady" / "firstladies" Angående humor. ja det kanske är det engelska och franska ordet ![]() Alltid bra att kolla med wordtracker.. Wordtracker: "Humor" humor 10,200.0 /day adult humor 2,175.0 /day college humor 1,674.0 /day political humor 445.0 /day incredimail humor 443.0 /day incredimail humor 406.0 /day twisted humor 330.0 /day office humor 270.0 /day medical humor 192.0 /day military humor 190.0 /day clean humor 189.0 /day insurance humor 181.0 /day cat humor 172.0 /day Wordtracker: "humour" humour 1,397.0 /day adult humour 325.0 /day office humour 98.0 /day humour cards 76.0 /day college humour 56.0 /day masonic humour 42.0 /day medical humour 40.0 /day scottish humour 36.0 /day womens humour 35.0 /day humour mp3 32.0 /day sick humour 30.0 /day jokes and humour 30.0 /day twisted humour 28.0 /day och overture.. men där får man fram enbart ordet "humor" när man söker på humour, även när man söker under UK.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Som jag ser det är det "US First Lady" relevant.
Meningen förekommer på mängder med sidor som fras. Thomas
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() Undrar dock fortfarande hur du ska tjäna pengar.. men du skulle bara sälja dem eller??? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har en massa halvfärdiga hund-domäner som egentligen är det som jag pysslar med på nätet i huvudsak nu för tiden. En massa prioriteringar hela tiden, och att ta på mig mer arbete än det jag redan har idag är ingenting som lockar just nu. Tänkte väl mest parkera domänerna på Sedo:s "paid parking" och se om de kan tjäna in sin egen reg-avgift. Önskar att jag kunde ge ett bättre svar. Mvh /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
VIP
|
nä vem har egentligen full koll?
då kanske du är intresserad utav dogmeds.net ![]() stor industri i USA med mediciner till husdjur.. Du kommer nog inte få tillbaka ens 1/10 av reggningsavgiften genom parkering på sedo, finns iof inte någon perfekt parkeringstjänst ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|