FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
(väldigt uselt namn, f.ö. ) Måste ha varit något som följde med i en "fyndlåda". ![]() Men tack för erbjudandet, hundar och hundsidor är tyvärr ingen stor "business" i Sverige. Nästan alla jobbar idéellt och av intresse. Precis som det ska vara i en vacker och god värld. Fridens liljor /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() domänen är ytterst bra, vet du hur många som söker på petmeds och liknande för sina djur? Det är många kan jag lova dig. Sedan är dogmeds.com inte igång, vilket innebär en hel rad fördelar som du kanske inte känner till ![]() Nä, svenska marknaden är ju alltid rätt begränsad.. tror inte heller att det är så många svenska hundsidor som gör otroliga vinster. Men det finns säkert möjligheter om man har en bra idé.. Hade dock personligen hellre satsat på en större marknad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Säkert många amerikanska sökningar på namnet, keywords och så. Men vad hjälper det när man sitter i Sverige? De flesta hundmediciner kan inte heller skickas, krävs recept, precis som med människomediciner. De receptfria hundmedicinerna är alltid billigare i andra länder. Sorry I don't see the point. Givetvis baserar jag min "usel-bedömning" på den svenska marknaden, det trodde jag var underförstått eftersom du erbjöd mig namnet och jag bor och verkar i Sverige. Du kan säkert sälja det i USA eller något annat engelskspråkigt land som har en mer liberal lagstiftning när det gäller handel med läkemedel. Namnet är ju på engelska och en .net adress så en svensk veterinärklinik kommer nog inte att hoppa jämnfota av upphetsning. Både hundmedicin.se och hundmediciner.se samt dogmeds.se är lediga i skrivandets stund. Varför? Jo, för att det inte finns någon svensk marknad för detta helt enkelt. (se stycke 2). Men det verkar vi ju vara överens om. Säkert har du planer på namnet och tycker att det är världens bästa namn. Fine... Det är nog jag som inte är tillräckligt insatt i hundvärlden. Fridens Liljor /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
VIP
|
Hehe, nä jag tycker inte det är världens bästa namn men rätt bra om man vill sälja hundmediciner globalt (framför allt USA), speciellt i kölvattnet av att .com ej är utvecklad och marknaden har stor potential.
För mig är försäljning aldrig begränsat till länder. Internet är globalt, det finns inga gränser. Det är du som skapar dina egna gränser och barriärer. Varför begränsa sig till sverige? Man måste se möjligheter och lösningar, inte hinder.. ![]() Har för övrigt inte tänkt utveckla något på sajten ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dogmeds.com reggades 11-Mar-1998 och den går ut 10-Mar-2005. Har säkert aldrig varit publicerad utan legat parkerad i 7 år. Mitt perspektiv säger att den inte kommer att förnyas när den går ut eftersom nuvarande ägare inte hittat någon användning för den under 7 år. Att den har varit parkerad i 7 år och vilka fördelar det innebär som du skrev, det har jag faktiskt ingen aning om. Berätta gärna... vilka fördelar finns det med en inaktiv .com adress med utgångspunkt från en .net adress med samma namn? Gränserna och de tillstånd som krävs för handel med läkemedel har vi redan gått igenom en gång, så det tar vi inte ännu en gång. ![]() Jag tycker fortfarande att namnet är riktigt "uselt", men det är vad jag individ tycker. Ingenting som räknas eller att haka upp sig på. Inget hypat försäljarsnack i världen kan ändra på det. Självklart hoppas jag att du får namnet sålt och gärna för massor med pengar, jag skulle klia mig i huvudet och inte förstå, men vara den första att gratulera. Konstigare namn än så har sålts... Det är ju alltid kunden som ser värdet och värderar namnet i slutändan. Din vän /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
VIP
|
:lol:
|
|||