FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är ute efter att köpa ett antal jumpers till hårdiskar. Problemet ligger i att jag inte vet var man kan inhandla sådant. Har testat ett flertal datorbutiker här i stockholm, men utan resultat.
Någon som vet var jag kan inhandla ett antal jumpers? Edit: Om någon vet något annat sätt att ange vilka som ska vara slave och master, säg det! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Pröva på Elfa, www.elfa.se, där har dom garanterat
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Någon som vet var det kan finnas? Kanske finns något annat namn på jumper som kanske används på elfas hemsida? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du menar de där små plastsakerna?
byglar kallas dom också.. men köpa? jag har en hel burk hemma med såna.. får ju alltid lite över då och då ![]() kolla med din lokala datorhandlare |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag kan i alla fall meddela att jag nu har fixat en hel påse strappar, jumpers, byglar eller vad de nu kallas. Problemet är därmed löst =). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns på hårddisken en kliten knapp/kontakt som du ställer in om det e slave eller master disk. Det s¨år på nästan alla diskar hur du ska göra..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Read Only
|
jag håller med mypay..har en drös av dom hemma. hur många behöver du och adressen så skickar jag. btw så innehåller gamla hdd SAMT moderkort en massa byglar/jumpers.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|