![]() |
Är ute efter att köpa ett antal jumpers till hårdiskar. Problemet ligger i att jag inte vet var man kan inhandla sådant. Har testat ett flertal datorbutiker här i stockholm, men utan resultat.
Någon som vet var jag kan inhandla ett antal jumpers? Edit: Om någon vet något annat sätt att ange vilka som ska vara slave och master, säg det! |
Pröva på Elfa, www.elfa.se, där har dom garanterat
|
Citat:
Någon som vet var det kan finnas? Kanske finns något annat namn på jumper som kanske används på elfas hemsida? |
Du menar de där små plastsakerna?
byglar kallas dom också.. men köpa? jag har en hel burk hemma med såna.. får ju alltid lite över då och då :) kolla med din lokala datorhandlare |
Citat:
Jag kan i alla fall meddela att jag nu har fixat en hel påse strappar, jumpers, byglar eller vad de nu kallas. Problemet är därmed löst =). |
Det finns på hårddisken en kliten knapp/kontakt som du ställer in om det e slave eller master disk. Det s¨år på nästan alla diskar hur du ska göra..
|
jag håller med mypay..har en drös av dom hemma. hur många behöver du och adressen så skickar jag. btw så innehåller gamla hdd SAMT moderkort en massa byglar/jumpers.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson