Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När man köper smågrejer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-08, 03:50 #1
Blabarsappa Blabarsappa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 76
Blabarsappa Blabarsappa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 76
Jag har enskild firma och en redovisningskonsult som sköter min bokföring.

Förra månaden blev det en del sporadiska inköp av smågrejer vid olika tillfällen. T.ex. överstrykningspennor, post-it lappar... ja kontorsprylar helt enkelt.

Jag misstänker att kostnaden som konsulten tar för att bokföra 8 verifikationer med smågrejer kostar mer än den skatt och moms jag som privatperson betalar för prylarna.

Nu kommer mitt dilemma... ska jag dra av detta på företaget eller ta det privat?

Hur skulle du gjort?
Blabarsappa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017