FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
om man tittar på amerikanska webhotell så brukar man få typ 7miljader GB utrymme + 3000 andra "sjukt mycket" saker för ca 5.95 dollar
frågan är varför får man så mycket "over there" men här får man typ 1GB + finns det någon motsvarighet i europa ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är mer att du inte får det du betalar för, dom säljer saker som inte ens finns.
Tror du verkligen dom reserverar så det finns allt som ingår till varje kund, dom räknar med att ingen knappt ens kommer använda något av det totala alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
och nyttjar man mycket så blir man avstängd per någon gömd klausul i deras avtal.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tacka vet jag riktiga webbhotell som sätter rimliga gränser och om man råkar dra över sin trafik nån enstaka gång ibland så bryr dem sej inte så mycket.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Nja, de flesta av de utländska webbhotellen som översäljer erbjuder i alla fall mer än de svenska gör till ett lägre pris.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Men det är väl ganska givet...
Vill man det absolut billigaste man kan få så är det ju bra, men då kan man ju inte heller ställa några som helst krav i princip... Har man lite krav så får man ju vara beredd å betala lite för det... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
Nja, det finns ju normalt sett en CPU-gräns (något annat är ju omöjligt även om den i stort sett aldrig anges). Visst får man använda i princip hur mycket utrymme man vill så länge man inte har trafik. Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Om jag jämför mitt konto på loopia med mitt på servage.net så är jag mer nöjd med servages trots att de översäljer. Där har jag kanske 50 olika mysqldatabaser. Deras interface tycker jag även mer om och det går snabbare att komma åt mina sidor där än de som ligger på loopia.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
är servage.net bra? vad ligger serven? får man i sverige eller usa
|