FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Amerikanska webhotell som har "unlimited" av diskutrymme och trafikmängd brukar köra med alla möjliga och omöjliga förklaringar då man blir nerstängd för att ha förbrukat för mycket. Har själv fått sajter avstängda av bl a Hostgator flera gånger.
En sajt drog cirka 3 GB om dagen och då kallade mig Hostgator för "bandwidth thief" och stängde sajten utan förvarning. Hostgators support menade att sajten var "hackad för ingen seriös sajt behöver dra så mycket trafik". En annan gång blev en sajt nedstängd för att den innehöll för många filer och därför genererade för mycket inodes. Och skulle man testa deras unlimited-erbjudande genom att t ex tanka upp en jättefil så lär man bli nedstängd med förklaringen att webhotellskontot inte ska fungera som en lagringsplats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan säga att tex Loopia INTE har någon "fast" begränsning för varken bandbredd eller lagring. Går LÄTT att överstiga dom värdena, dock är det ju helt på egen risk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
1Mbit är inte så mycket om du har en större sida, dom större kunderna man har som har större sidor ligger på 2-15Mbit. Men då inte på shared hosting utan egna servrar eller ded servrar. Skildnad på trafikpris med då 100Mbit för 3k mot 10k för 1Mbit. Krävs inte så många GB din sida ska dra för att det blir billigare med egen server i Sverige. Så skildnaden är ju att du max blir avstänga på dom utlänska, du får ju inte en faktura på en förmögenhet om du råkar drar några GB. Men tror att webbhotell kommer minska i försäljning nu i framtiden, då VPS är så pass billigare om du ska dra lite trafik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Oftast tycker jag priset kan fungera som bra fingervisare för vad du får. Alla typer av "unlimited" oavsett om dom är svenska eller utländska är ju något man får ta med en nypa salt.
Det är ju rätt vanligt att du får obegränsat med e-post konto. Men om jag skulle skapa 1.2 miljoner e-post konton så skulle jag ju få problem, "there is no such thing a a free lunch". Det finns ett par konto i sverige också som har rätt mycket unlimited, 30 Gigabyte disk, obegränsat med domäner, subdomäner, fri trafik etc. Och det kostar runt 10 dollar i sverige (om vi nu ska använda dollarn som valuta) - så det är dyrare här, men å andra sidan står dina servrar i sverige och inte i nån knökfull amerikansk sunkig datahall där din "server" är en midtower med en 5 år gammal IDE disk som håller på att gå sönder. Man får vad man betalar för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |