FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Finns det några vettiga alternativ till posten när det gäller paket till privatpersoner?
Förmodligen kommer det att röra sig om allt från ett par hundra gram upptill kanske 5 eller i värsta fall 10 kg. Hur gör ni?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har sökt som en tok utan att hitta något. Tråden om Schenker innebär att Schenker går bort...
Verksamheten är i sitt uppstartsskede (det är främst min sambo som ska driva verksamheten); så förhoppningen är att det ska bli många paket, men till en början blir det nog inte mer än ett par paket per vecka.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Posten är nog det enda vettiga alternativet för dig/er.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Posten är det enda alternativet för min verksamhet i vart fall men det är inte så värst mycket utskick heller.
1000-3000 brev + 250-500 paket(under 3kg) om året. Alternativen idag funkar inte varken ekonomiskt eller rent praktiskt. Att täcka ett så pass stort och glest land som Sverige gör att man måste vara enormt stor, vilket bara posten uppfyller. Någon WN-medlem som känner sig manad till att ta upp konkurrensen kanske? ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det någon här som vet om man kan skicka mat via posten till privatpersoner?
Det är inte så viktigt, kan kolla upp det om det skulle bli aktuellt, tänkte bara om någon här har erfarenheter av det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men om jag tolkade jonnys inlägg rätt så är tiden inte prioriterad i samma utsträckning som priset? Ett tips är att höra med en lokal budfirma. Om du har en regelbundenhet på utskicken och kan säga när och ungefär hur mycket som ska skickas torde det inte vara några större problem. PS. I Schenker-tråden omnämns företaget som ett fraktbolag vilket kan vara vilseledande, då Schenker är en speditör och "fraktbolagen" är de åkerier som är anslutna till företaget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
schenker har för ca. ett år sedan kommit med tjänsten hempaket och utökat den nyligen. med massa hämtställen,
Vi har inte provat tjänsten men tagit in priser som var bättre än postens postpaket. Bra att posten får lite konkurens känns lite monopol för paket till privatpersoner. //Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Postens pacsoft och sen skickar du med tex postpaket som jag tror billigast.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|