FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Schenker BTL är ett enda stort skämt.
Jag skickade ett paket som vägde runt 25 kg och var 100 cm X 60 cm X 60 cm med Julklappar hem till släkten i Sverige, problemet var bara att när paketet nådde mina föräldrar så hade det krympt till 15x15x15 cm och vägde 250 gram :blink: ...jodå det lilla paketet hade min hanskrivna adressetikett och tulldeklaration.... Hur i %!!!#@$$! kan man riva bort två (2) etiketter på ett paket och klista på dom på ett annat paket? Jag ringde Schenker och frågade ett antal ggr. vart mitt paket var och det enda svar jag fick vid varje telefonsamtal var - Vi vet inte, du får vänta och hoppas att det dyker upp. ...och det gjorde det efter ett antal veckor....efter Jul. Så det var första och sista ggn. jag använde Schenker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Har någon testat Schenker Privpak under längre tid som fortfarande tycker att den suger? Och är DHL Servicepoints ännu ett alternativ? När man tittar på Servicepoints så är det inte direkt lätt att se om utlämningsställen finns mest överallt eller bara här och där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi byte själva ifrån Posten till Schenker i mitten av 2006, i slutet av 2006 var vi så missnöjda så vi byte tillbaka till Posten. Då fungerade verkligen Schenker Hämtpaket kast!
T.ex tog det över 2 månader för dom att få till rätt prislista för oss, så det vart många timmar i telefonen och en massa faxande för att få varje faktura rättad. Att sedan vartannat paket kom bort gjorde inte saken bättre. Iaf så fungerade Posten bra det första halvåret, tills förra sommaren då problem börja komma. Paket fastnade i Ånge flera dagar och ibland upp till 1-2 veckor och paket hamnade lite varstans. Vi kontaktade då Schenker igen och vi fick då tag i kontaktperson som har fungerat riktigt bra. Vi tar ALLT genom honom, reklamationer, leveransproblem eller fakturafundering. Detta minskar arbetet för oss. Leveranserna har också blivit hemskt mycket bättre, leveranstiden är 1-2 dagar men såklart förekommer undantag där paket kommer bort eller där dom blir försenade 3-4 dagar. Detta kan jag dock nämna att Posten var värre med under den senare tid vi hade dom. Att Schenker sedan tar betalt per kg (Och inte på volym som Posten.) och sedan har en väldigt bra prisbild gör inte dom sämre. Vi skickar i dagsläget runt 15000 kollin per år och det klarar Schenker utan problem som sagt. Det finns en hel del pengar att tjäna också, vi gick ifrån ett snittpris inkl postförskott på runt 169 kr till ett snittpris på 79 kr. Det blir en hel del pengar och man kan även sänka fraktpriserna till kunderna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vill bara tillägga att DHL Servicepoint är lysande. www.servicepoint.se
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
www.dhl.de |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
DHL Servicepoint verkar lite konstigt. Har fått en försändelse som jag skall hämta två pendeltågsstationer bort, trots att jag har en DHL Servicepoint 500 meter från mitt hem (dit försändelsen är adresserad)...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det någon som vet om DHL tillhandahåller ett API så att kunden kan se och välja sitt utlämningsställe för Servicepoint?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
DHL har färre utlämningsställen än Posten vilket medför att på vissa mindre orter kanske de inte finns. Även om de finns bra till där du bor så tänk på hur dina kunder har det. DHL´s utlämningsställen är inte lika välkända som Postens. Alla vet var man hämtar ut sin Post men inte vart man hämtar paket från DHL. Se till att detta inte avskräcker dina kunder från köp. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|