Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Paket till privatperson

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-29, 15:18 #21
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by HTS Lagercentral.se@Dec 9 2006, 11:59
schenker har för ca. ett år sedan kommit med tjänsten hempaket och utökat den nyligen. med massa hämtställen,

Vi har inte provat tjänsten men tagit in priser som var bättre än postens postpaket.

Bra att posten får lite konkurens känns lite monopol för paket till privatpersoner.

//Tomas
Den tjänsten fungera uselt. Den är direkt användarfientlig, svårt att spåra gods, dåligt fungerade kundtjänst hos schenker .
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-10, 07:20 #22
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Schenker BTL är ett enda stort skämt.
Jag skickade ett paket som vägde runt 25 kg och var 100 cm X 60 cm X 60 cm med Julklappar hem till släkten i Sverige, problemet var bara att när paketet nådde mina föräldrar så hade det krympt till 15x15x15 cm och vägde 250 gram :blink: ...jodå det lilla paketet hade min hanskrivna adressetikett och tulldeklaration....
Hur i %!!!#@$$! kan man riva bort två (2) etiketter på ett paket och klista på dom på ett annat paket?
Jag ringde Schenker och frågade ett antal ggr. vart mitt paket var och det enda svar jag fick vid varje telefonsamtal var - Vi vet inte, du får vänta och hoppas att det dyker upp.
...och det gjorde det efter ett antal veckor....efter Jul.
Så det var första och sista ggn. jag använde Schenker.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-28, 13:51 #23
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Har någon testat Schenker Privpak under längre tid som fortfarande tycker att den suger? Och är DHL Servicepoints ännu ett alternativ? När man tittar på Servicepoints så är det inte direkt lätt att se om utlämningsställen finns mest överallt eller bara här och där.
rudberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-28, 15:53 #24
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2003
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2003
Vi byte själva ifrån Posten till Schenker i mitten av 2006, i slutet av 2006 var vi så missnöjda så vi byte tillbaka till Posten. Då fungerade verkligen Schenker Hämtpaket kast!
T.ex tog det över 2 månader för dom att få till rätt prislista för oss, så det vart många timmar i telefonen och en massa faxande för att få varje faktura rättad.
Att sedan vartannat paket kom bort gjorde inte saken bättre.

Iaf så fungerade Posten bra det första halvåret, tills förra sommaren då problem börja komma. Paket fastnade i Ånge flera dagar och ibland upp till 1-2 veckor och paket hamnade lite varstans. Vi kontaktade då Schenker igen och vi fick då tag i kontaktperson som har fungerat riktigt bra. Vi tar ALLT genom honom, reklamationer, leveransproblem eller fakturafundering. Detta minskar arbetet för oss.

Leveranserna har också blivit hemskt mycket bättre, leveranstiden är 1-2 dagar men såklart förekommer undantag där paket kommer bort eller där dom blir försenade 3-4 dagar. Detta kan jag dock nämna att Posten var värre med under den senare tid vi hade dom.

Att Schenker sedan tar betalt per kg (Och inte på volym som Posten.) och sedan har en väldigt bra prisbild gör inte dom sämre.

Vi skickar i dagsläget runt 15000 kollin per år och det klarar Schenker utan problem som sagt.
Det finns en hel del pengar att tjäna också, vi gick ifrån ett snittpris inkl postförskott på runt 169 kr till ett snittpris på 79 kr. Det blir en hel del pengar och man kan även sänka fraktpriserna till kunderna.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-28, 18:38 #25
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Vill bara tillägga att DHL Servicepoint är lysande. www.servicepoint.se
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-28, 21:24 #26
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by coredev@Mar 28 2008, 19:38
Vill bara tillägga att DHL Servicepoint är lysande. www.servicepoint.se
Jämför deras listpriser att skicka inom sverige med listpriset att skicka från tyskland till sverige så får ni er ett gott skratt :=)

www.dhl.de
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-31, 13:54 #27
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
DHL Servicepoint verkar lite konstigt. Har fått en försändelse som jag skall hämta två pendeltågsstationer bort, trots att jag har en DHL Servicepoint 500 meter från mitt hem (dit försändelsen är adresserad)...
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-01, 15:42 #28
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by MrHandley@Mar 31 2008, 13:54
DHL Servicepoint verkar lite konstigt. Har fått en försändelse som jag skall hämta två pendeltågsstationer bort, trots att jag har en DHL Servicepoint 500 meter från mitt hem (dit försändelsen är adresserad)...
Det är den som skickar som väljer utlämningsstället
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 10:24 #29
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Är det någon som vet om DHL tillhandahåller ett API så att kunden kan se och välja sitt utlämningsställe för Servicepoint?
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 11:50 #30
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Originally posted by rocky@Nov 5 2008, 11:24
Är det någon som vet om DHL tillhandahåller ett API så att kunden kan se och välja sitt utlämningsställe för Servicepoint?
DHL har detta i sitt system. Servicepoint är en bra tjänst men detta ska man tänka på:

DHL har färre utlämningsställen än Posten vilket medför att på vissa mindre orter kanske de inte finns. Även om de finns bra till där du bor så tänk på hur dina kunder har det.

DHL´s utlämningsställen är inte lika välkända som Postens. Alla vet var man hämtar ut sin Post men inte vart man hämtar paket från DHL. Se till att detta inte avskräcker dina kunder från köp.
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017