| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Källa: http://www.svenskhandel.se/Default.asp Välj "Varningslistan" i menyn och sedan "Etiska regler vid telefonförsäljning".
Citat:
Dessutom borde kunden ha rätt att kräva skriftlig offert (det är stor skillnad på offert och orderbekräftelse). Mycket bra att de skriver att man ska kunna se säljarens telefonnummer i nummerpresentatören. Men annars är det ett stort steg i rätt riktning. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Banned
|
Ursäkta OT (kankse är On-Topic)..
Vet att man som privatperson kan ringa upp Nix och helt enkelt slippa skiten. Men kan som privatperson begära skriftlig information för att kunna bekräfta en beställningen så? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Många av telefonförsäljarna skiter i att kolla nix har jag märkt. De ringer i alla fall, senast iförrgår så ringde dagens idustri med anonymt nmmer på min mobil....
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Citat:
Fast det är väl alltid olagligt för telefonförsäljare att ringa med dolt nummer? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Enligt den överenskommelse Svensk Handel har med Telefonförsäljarbe´ranchens organisation så ska alla telefonförsäljare visa upp sitt telnr så ten uppringande kan ta kontakt och få veta vem som ringt.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Även om den här "överenskommelsen" är relativ ny så ser jag ingenting som inte alla medlemmar i SCCF följt i flera år redan. Rötägg brukar ju tyvärr inte vara så aktiva i branschorganisationer, så det här gör ingen skillnad.
Tyvärr tror jag att B2B telesälj är på väg mot samma öde som B2C, nämligen att marknaden förstörs av kortsiktigt tänkande. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|