FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena,
Sitter och skissar lite på en uppföljare till min sida och har kommit till att bestämma bredden. Testat lite med fluid, alltså oändlig bredd men tycker sidan inte kommer till sin rätt på breda skärmar(som mångar har nuförtiden) Därför kör jag istället på fixerad bredd. Vad skulle ni rekoendera i pixlar? Just nu har jag 1000px då de allra flesta av mina besökare har 1024x768 eller högre i upplösning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
900-1000px tycker jag är bra.
Finns åtminstone en tråd till om detta ämne (sök!) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
960 pixlar är min personliga åsikt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör med en flexibel bredd baserad på % eller em (skalar bra med typsnittsförstoring) och lägg till en max-width på t.ex. 1200px.
Då kan du få det att se riktigt bra ut med både små och riktigt stora upplösningar utan att behöva låsa dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som martine så skulle jag föreslå en elastisk layout, det blir lite mer jobb men det gör sin sida tillgänglig oavsett upplösning och utan att man får problem med att sidan blir jätte bred.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Max-width är kanonbra. Tyvärr har inte IE 5.5 och IE 6.0 stöd för regeln. Det har i alla fall fått mig att vänta med att använda den eftersom många av mina besökare fortfarande använder någon av de browserversionerna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vore förstås intressant med lite statestik som bekräftar detta men man kan nog utgå ifrån att det ligger till på detta sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan även låsa bredden på sidan för IE 6 och under med hjälp av conditional comments och lite css.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|