FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom jag har catch-all på min e-post med min domän så får jag all e-post adresserad till *@alltinggratis.se
Idag har det kommit in över 35 e-post meddelanden klassade som spam till min e-post som alla har kommit tillbaka till "avsändaren" från icke_existerande_adresser. Alla "avsändaradresser" är olika *@alltinggratis.se som egentligen inte existerar. För mottagarna ser det alltså ut som om spam kommer från min domän. Jag har självklart inte skickat ut något ![]() Vad kan jag göra? :angry: Se bild ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hade samma problem, stängde av "catch-all" funktionen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tyvärr är det inte mycket att göra. Det är i stort sett ingen som tror att spam-mailens avsändaradress stämmer, så det gör nog inte så mycket. Jag har drabbats av det här många gånger på olika domännamn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Stänga av catch-all är nog det enda du kan göra. Du kan ju iofs se till att det läggs upp SPF för domänen också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Konstigt att detta började just idag. Har inte varit några problem innan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Spammet riktar sig förmodligen mot dig och din domän. De skickar sitt spam till en mailadress som inte finns och anger din adress som avsändare. Eftersom din mail står på catch-all så får du ett failure notice. På så vis kommer spammarens skräpmail förbi ditt spamfilter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag är rädd att catch-all, är nåt som man inte kan ha ... Skapad: Sep 9 2005, 19:06
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Aktivera SPF, det finns instruktioner i Googles dokumentation för Google Apps. Jag hade själv problem med detta tidigare, men efter att jag aktiverade SPF har jag inte haft det. Om det är en slump ellerom det faktiskt fungerade vet jag inte.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|