FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För debattens skull...
Jag har stillatigandes studerat det nya fenomen som dyker upp allt oftare i avdelningen köp/sälj domäner på WN men måste nu ställa frågan som ingen tycks ha tänkt på: Vad egentligen skillnaden på att nyregistrera en domän i syfte att sälja den snabbt jämfört med att köpa en domän genom snapback med samma syfte? Att försvara snapback med något slags kvalitetsresonemang är generellt sett bara ett ihåligt argument. Jag och alla andra kan köpa mängder med riktigt usla skräpdomäner med över 6 månaders historik genom snapback, men inte f*n blir kvalitén högre för det. Som jag ser det så är det same shorts different name... och därmed är också syftet med 6-månaders regeln urholkad genom någon slags hemmagjord kryphåls-logik. Givetvis ska det vara 6 månaders historik med nuvarande ägare som gäller och ingenting annat... Hur går era tankar och funderingar kring detta? /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker personligen inte det är något problem med att även nyreggade domäner postas. SÅ många annonser är det ju ändå inte. Nu är väl den stora rushen med IDN över så troligen mindre skräpdomäner till salu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag personligen ser inte heller något problem med snappade domäner som läggs ut för budgivning. Är man inte intresserad, så är man inte. Konstigare än så behöver det inte vara..
Handeln med domäner känns ju inte ens helt accepterad av dom som sysslar med det själva , och än mindre av dom som inte sysslar med det alls. ![]() Och det sticker givetvis i Svenskens ögon om någon försöker göra snabba pengar.. Jämför man med daytraders inom aktiehandeln, så finns det många likheter, fast också många olikheter. Acceptansen är en sådan. Men i slutändan är det självklart forumets policy som skall gälla, så 6 månader är 6 månader. Samtidigt är ju internet lite större, lite mer, än bara wn, så det finns säkert utrymme på andra platser om man känner att det rycker i tjäna-pengar-tarmen. Men jag har som sagt inga problem om det dyker upp domäner som inte har haft samma ägare i minst 6 månader. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Själv anser jag att 6 månaders-regeln eller vilken regel som helst, bör tillämpas likadant på domäner; snapback, vanliga, gula, blåa eller röda
![]() Om man köper domän på snapback eller vanligt, spelar ingen roll. Vill man sälja den direkt så är köpet av samma ändamål. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
I övrigt håller jag med pitbull och Terabyte. Det blir så jäkla mycket skittrådar att kolla igenom innan man hittar något av minsta intresse.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det konstiga är att man har regga en domän och slänga upp en askass sida på 1timme.
Och då är det fritt framm att sälja siter/domäner som är yngre än 6 månader. Ett lysande exempel: http://www.webmasternetwork.se/f26t27508.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Visst ska det vara regler i ett forum, men jag förstår inte det med 6 månader riktigt, har man en bra domän och behöver pengar och är villig att släppa den snabbt så kommer någon annan glädjas istället. Som om bloclet skulle införa att jag ska ha min Tv i 6 månader innan jag kan lägga in den till försäljning där. Skapar man ett forum för försäljning så ska det säljas och köpas där och inte klankas på varandra i onödan eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det var en ganska usel jämförelse med en tv på blocket =)
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Ja, även om det inte var den bästa jämförelsen så är det fortfarande så att jag som köpare vill åt produkter till bra pris, gäller även domäner.Och bra pris får man inte genom att sätta ett datum på säljaren utan man får det då säljaren är i behov av pengar och väljer att sälja något. Det är då man kan göra en bra affär, om 6 månader kanske han inte behöver de små pengar och jag förlorar min chans att köpa den billigt, så ser jag det
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|