Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Netonnet börjar bli sämre?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-25, 00:54 #1
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davves avatar

Var där idag och skulle handla lite grejer så jag kan sända trådlöst från PC till TV, frågade 3 st i personalen om hjälp men ingen kunde något om detta så jag valde själv. När jag ändå var där så passade jag på att köpa en fotoskrivare och en Mp3 spelare.

Kommer hem och ska börja installera:

1. Det trådlösa grejen sände men bilden var riktigt dålig och störningar vad jag än gjorde, dessutom så släcker den ner det trådlösa internet för både mig och min granne

2. Mp3 spelaren spelar 1-2 sec och stannar, man behöver trycka på play igen och om och om och om igen var 2 sek

3. Foto skrivaren verkade iaf funka tills jag skulle skriva ut från XD-kort vilket den ska läsa enligt instruktionen och spec. men nä fel på den också

Nästan så man vill slänga alla dessa 3 prylar och he****e men jag ska dit imån ist och fråga va de håller på med, sälja 3 grejer och ingen fungerar? Det tråkia är att jag får vänta i någon timma innan det är min tur för återlämning för dessa kassor verkar ha mer att göra än de vanliga där man betalar.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 01:41 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Förstår inte vad just Netonnet har med tre falerande produkter att göra? är väl produkterna i sig som har brister och inte återförsäljaren.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 01:57 #3
Davves avatar

Davves avatar

Det har ju mycket att göra, då det kanske brister i kontrollen när man köper in produkter. Hade en varit paj hade jag förstått, men köper jag 3 olika saker och alla 3 inte fungerar så är något alvarligt fel
Oläst 2008-01-25, 02:05 #4
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Bara en fråga jag får då... eftersom detta är fel som inte uppstog av dig såååå borde du fått byt tillbaka allt ? Iaf inom 14dagar eller något sånt?
Isf varför inte göra det?

För om jag fattar rätt så ha du inte gjort det.
DudeRille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 03:16 #5
Davves avatar

Davves avatar

Ja, klart jag får det utbytt men de stänger 20 och jag var hemma 23. Däremot så har de långa köer till dessa återlämning diskar vilket kan tyda på att många fler än jag får problem, en gång satt jag över 2 timmar för att lämna ett headset för 100 kr då det inte passade min nokia modell fast säljaren sa att det ska funka. Kom ut ur butiken och testade, funkade inte. In igen och byta tänkte jag, satt som sagt i minst 2 timmar innan det var min tur. Var på väg å slänga det på den på de istället å gå men gjorde det inte.
Oläst 2008-01-25, 03:41 #6
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Davve: Vad menar du? Butiken eller Webshoppen kan ju inte testa varje pryl innan dem säljer den. Funkar inte som att köpa bil när det gäller elektronik..

Iallafall, jag kan ändå hålla med Topic lite då det alltid fungerat bättre tidigare hos Netonnet för mig. Nu senare tiden är det lätt hänt att dem glömmer högtalare osv, och skickar varorna i massa gamla DVD kartonger så man förstår inte riktigt om allt finns med eller inte förrens man öppnat kartongen som man inte får hos posten.. dock brukar jag iofs få det men, fortfarande var Netonnet bättre när det gäller service tidigare.

Jag tror det har att göra med att de är för stora just nu..
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 06:43 #7
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Jag tycker absolut inte man kan lasta butiken för att prylarna är trasiga.

Om netonnet och siba får en leverans mp3-spelare så kan jag inte tänka mig att det skilljer nått i kvalitet och det är inte heller meningen att butikerna ska testa var 5:e exemplar.

Många verkar tro att elektronikbutikerna lever av enorma marginaler och har hur stora resurser som helst, men faktum är att man ofta har 2-5% marginal. Då kan man inte sitta och testa var 5:e produkt. Man har inte ens råd med ett demoex om man planerar sälja mindre än 200-300 ex av produkten.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 07:17 #8
weetabixs avatar
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
weetabixs avatar

Reg.datum: Dec 2004
jag har aldrig väntat mer än 5 minuter på att lämna tillbaka grejjer... har under årens lopp lämnat tillbaka 4-5 prylar.

netonnet är min favorit bland hemelektronikbutikerna i borås iaf.
weetabix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 10:39 #9
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by Decibel@Jan 25 2008, 01:41
Förstår inte vad just Netonnet har med tre falerande produkter att göra? är väl produkterna i sig som har brister och inte återförsäljaren.
Man tycker ju att Netonnet inte borde ha något att göra med felaktiga produkter, men jag tror att det är så att Netonnet köper in B-sortering. När jag köpte en förstärkare där för 4 år sedan så fick jag hem en trasig produkt. Efter det så har jag hört från flera olika håll att de antingen har fått trasiga produkter eller produkter som inte hållt de mått man tycker att produkten borde när de har köpt från Netonnet.
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 13:01 #10
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
appropå någons notis om posten:

När jag hämtar lite mer värdefulla prylar brukar jag kvittera paketet när jag ser att det är oskadat utanpå (synliga transportskador skall alltid reklameras direkt till posten/postombudet) och sedan öppna paketet med postpersonalen som vittnen på innehållet.
Gonte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017