FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Var där idag och skulle handla lite grejer så jag kan sända trådlöst från PC till TV, frågade 3 st i personalen om hjälp men ingen kunde något om detta så jag valde själv. När jag ändå var där så passade jag på att köpa en fotoskrivare och en Mp3 spelare.
Kommer hem och ska börja installera: 1. Det trådlösa grejen sände men bilden var riktigt dålig och störningar vad jag än gjorde, dessutom så släcker den ner det trådlösa internet för både mig och min granne ![]() 2. Mp3 spelaren spelar 1-2 sec och stannar, man behöver trycka på play igen och om och om och om igen var 2 sek ![]() 3. Foto skrivaren verkade iaf funka tills jag skulle skriva ut från XD-kort vilket den ska läsa enligt instruktionen och spec. men nä fel på den också ![]() Nästan så man vill slänga alla dessa 3 prylar och he****e men jag ska dit imån ist och fråga va de håller på med, sälja 3 grejer och ingen fungerar? Det tråkia är att jag får vänta i någon timma innan det är min tur för återlämning för dessa kassor verkar ha mer att göra än de vanliga där man betalar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förstår inte vad just Netonnet har med tre falerande produkter att göra? är väl produkterna i sig som har brister och inte återförsäljaren.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det har ju mycket att göra, då det kanske brister i kontrollen när man köper in produkter. Hade en varit paj hade jag förstått, men köper jag 3 olika saker och alla 3 inte fungerar så är något alvarligt fel
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara en fråga jag får då... eftersom detta är fel som inte uppstog av dig såååå borde du fått byt tillbaka allt ? Iaf inom 14dagar eller något sånt?
Isf varför inte göra det? För om jag fattar rätt så ha du inte gjort det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, klart jag får det utbytt men de stänger 20 och jag var hemma 23. Däremot så har de långa köer till dessa återlämning diskar vilket kan tyda på att många fler än jag får problem, en gång satt jag över 2 timmar för att lämna ett headset för 100 kr då det inte passade min nokia modell fast säljaren sa att det ska funka. Kom ut ur butiken och testade, funkade inte. In igen och byta tänkte jag, satt som sagt i minst 2 timmar innan det var min tur. Var på väg å slänga det på den på de istället å gå men gjorde det inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Davve: Vad menar du? Butiken eller Webshoppen kan ju inte testa varje pryl innan dem säljer den. Funkar inte som att köpa bil när det gäller elektronik..
Iallafall, jag kan ändå hålla med Topic lite då det alltid fungerat bättre tidigare hos Netonnet för mig. Nu senare tiden är det lätt hänt att dem glömmer högtalare osv, och skickar varorna i massa gamla DVD kartonger så man förstår inte riktigt om allt finns med eller inte förrens man öppnat kartongen som man inte får hos posten.. dock brukar jag iofs få det men, fortfarande var Netonnet bättre när det gäller service tidigare. Jag tror det har att göra med att de är för stora just nu.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker absolut inte man kan lasta butiken för att prylarna är trasiga.
Om netonnet och siba får en leverans mp3-spelare så kan jag inte tänka mig att det skilljer nått i kvalitet och det är inte heller meningen att butikerna ska testa var 5:e exemplar. Många verkar tro att elektronikbutikerna lever av enorma marginaler och har hur stora resurser som helst, men faktum är att man ofta har 2-5% marginal. Då kan man inte sitta och testa var 5:e produkt. Man har inte ens råd med ett demoex om man planerar sälja mindre än 200-300 ex av produkten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag har aldrig väntat mer än 5 minuter på att lämna tillbaka grejjer... har under årens lopp lämnat tillbaka 4-5 prylar.
netonnet är min favorit bland hemelektronikbutikerna i borås iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
appropå någons notis om posten:
När jag hämtar lite mer värdefulla prylar brukar jag kvittera paketet när jag ser att det är oskadat utanpå (synliga transportskador skall alltid reklameras direkt till posten/postombudet) och sedan öppna paketet med postpersonalen som vittnen på innehållet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|