FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför det inte en lag som säger att företags teleförsäljare inte får ringa till företag utan att företaget anmält sig på någon "ta emot sälj samtal" lista.
Blir så less på alla som ringer och skall sälja massa annonser och annat skit. :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nope.
För konsumentmarknaden finns nixregistret, men inget på företagsnivå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det borde finnas tycker jag.
Eller man skall ha en telefonsvarare som säger. Är du försäljare tryck 1 (samtalet bryts) Andra tryck 2 (samtalet kopplas) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Telefonförsäljare kan vara en plåga. De värsta är de som ringer utan att ha en aning om vad det är för företag de ringer. De har bara instruktioner om att ringa alla telefonnummer på en lista från a till ö. Den typen av telefonförsäljning tycker jag också borde göras olaglig. Lika illa är det att de här företagen utnyttjar sina anställda på ett tvivelaktigt sätt. Ofta arbetar försäljaren mot provision och är det då frågan om någon värdelös annons så blir så klart ingenting sålt. Säljaren jobbar alltså i stort sett gratis åt företaget innan han/hon säger upp sig efter någon månad och blir arbetslös igen. En lag mot den här typen av försäljning skulle absolut vara på sin plats.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Telefonförsäljning är värre än spamm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kom ner på jorden!
Självfallet måste man som företag acceptera att andra företag vill sälja sina produkter/tjänster! Hur ska de företagen annars överleva, om de endast säljer till andra företag? Inse sammanhanget! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
finns nåt liknande nix för företag, kommer dock inte ihåg vad det heter men de ringde mitt jobb för ett tag sen och erbjöd denna tjänst gratis...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är också fruktansvärt trött på telefonförsäljare. De har ju inte ens koll på vilka nummer de ringer.
Tele2 ringde mig tre gånger förra veckan. Två ggr på hemtele och en gång på mobilen. Spamringningar till mobilen är så fruktansvärt jobbiga. Någon som vet hur man spelar in samtal på Nokia N73? Kan man tanka ner nått program som gör det kanske? Jag har länge, i flera år tänkt lägga upp dessa samtal på nätet när jag driver våldsamt med dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sen finns det väl ändå 1000 andra sätt att nå kunder på än att sitta och ringa runt till folk. Problemet är bara att har man en värdelös produkt/tjänst så lönar det sig inte att försöka nå kunden genom annonsering och reklam. Telefonförsäljare som man inte behöver betala ut några löner till har man däremot alltid råd med. Kontentan blir att man får samtal från säljare som ibland inte är insatta i vad det är de säljer och som definitivt inte vet vem de försöker sälja till. Det brukar vara ungefär samma kvalité på deras erbjudanden som det är på alla erbjudanden som ligger i min e-postlåda med rubriken "Spam"... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|