FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag verkligen tröttnat på McDonalds. I år har dom verkligen varit urusla. Allafall dom ställen jag besökt. Eskilstuna, Norrköping, Västerås och Stockholm. I år har jag inte varit på McDonalds en enda gång utan ett enda problem. Alltid är det något. Då jag oftast köper med mig, så orkar jag inte ringa/åka tillbaks heller.
Alltid är det minst en sak dom glömt lägga i påsen. Kanske beror på att jag oftast gör så krångliga och stora beställningar, men ändå. Dom ska ju fan lägga i allt jag betalat för. I helgen i Stockholm så fick jag inte ens en pomme till min meny som jag var tvungen betala fullt pris för. Dom sa att dom inte hade orkat sätta igång pomme-maskinen pga så lite folk... Hmm... Jaha... sen fick jag vänta en kvart på min hamburgare som dom skulle komma med. Gav tom vägbeskrivning på var jag skulle sitta. Men det glömde dom bort... Antar att det var så mycket att göra med så mycket folk. När jag påpekade detta, så kom dom ihåg. Fick min hamburgare serverad efter ett tag. Men fick gå till kassan igen, dom gav mig fel hamburgare. Sällskapet jag var där med hade också problem med sina beställningar. Sen såg vi att folk fick pomme, när vi påpekade att vi borde få pomme. Så vägrade dom oss detta fast det var samma person i kassan. Efter tjafs, så sa en annan i kassan att vi hade rätt till pomme. En hel timma spenderade vi på McDonalds... På den tiden kunde vi ha hunnit åka ett par karuseller. Hmm... Ja... På kvällen käkade vi på Burger King, min hamburgare skulle ta 2-3 minuter. Så jag fick vänta ett tag. Men dom gav mig en gratis liten pomme att knapra på under tiden. Trevligt folk på burger king. Är det några fler som fått uppleva McDonald's goda service och alltid lika trevliga personal som behandlar en bra. Utan att fälla dryga kommentarer? Eller är det bara mig McDonald's är ute efter? Ps: Kom inte och säg att jag ger mcdonalds felaktigt rykte, för jag har varit på ett tio-tal olika mcdonalds i år där var det varit problem hela tiden. Ps2: Idag i Norrköping så fick jag hela min beställning. Fick visserligen påpeka att dom glömt ge mig dipp till pommen som jag betalat för. Men jag slapp alla fall gå tillbaka till kassan när jag hunnit sätta mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, alltså man får vad man betalar før.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite fel forum kanske, men offtopic var det ju iaf...
![]() Varför ens äta på Mc Donalds? Det finns grillkiosker... Jag fick en gång dålig service på McDonalds två gånger i rad, och sedan dess har jag bojkottat Mc Donalds i 4 år, bortsett från några få tillfällen då jag inte orkat argumentera med mitt sällskap... Första två åren totalvägrade jag dock varje gång någon ville gå till Mc Donalds, och jag har aldrig någonsin återvänt till den aktuella restaurangen. Nu kanske ni undrar vad för pärs jag fick genomlida för att starta denna bojkott? Jo, det var så att en tjej i kassan hade en dålig dag och lät bli att vara trevlig. Nästa gång var det en liten finnig tonårskille som inte hörde/mindes hela min beställning. Sen sket han i det ("det sa du inte!") och tog hand om nästa kund istället för att korrigera sitt misstag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dom har dålig service, enda som har bra service är Max.
Fast deras mål är väl mer att sälja så mycket som går på så liten tid som möjligt, men bör vara bättre i USA för där har dom blivit stämda en del gånger för glömt vissa saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tar man med sig maten från McD måste man kolla att man fått allt först.
Max kan vara lite sega - men det brukar vara bra. De brukar också kompensera om de gjort fel. Det har jag bara varit med om en enda gång på McD och då hade jag fått åka tillbaka för att de missat halva beställningen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Har väl aldrig råkat ut för otrevliga personer i kassan. Snarare så har alla vart riktigt trevliga trots stress. Men visst har man råkat ut för att det glömts en del i ens beställningar. Iofs inte värre på McD än på pizzerian imo. Man har ju vart med om att pizzor försvunnit i beställningen men man har ändå betalt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att Max kan ta lite längre tid beror på att dom gör på beställning så man får färska saker.
På McD så kan man ibland få en del saker som legat en stund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kan helt ärligt säga att jag är nöjd (inte jättenöjd, men men...) med servicen på McDonalds. Ibland har servicen varit usel, men jag är oftast nöjd. Nu ger jag visserligen inte så komplicerade beställningar, men ändå.
Typ 95% av mina McDonaldsbesök görs i Sthlm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kom på en sak som suger med McD oavsett var man äter. Hamburgarna ser ut som fan när man får dem. Man får typ vara utbildad ingenjör och bygga ihop dom själv innan man kan trycka i sig dom. Var likadant när jag käkade på mcd i köpenhamn. Företagspolicy eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag förstår verkligen vad ni folk mennar, jag har varit en gammal McD slav och fått uppleva det mesta man kan göra inom McD..
Jag förstår folket fullstädigt att man blir irreterd/sur när man inte får det man beställer. Men den ursäkten att dom inte "orkar knäppa igång pom maskinen" det var fan med det lägsta jag har hört, klart som fan att dom ska ha den igång, det tar ca 20min att fixa till den så den fungerar (om dom inte gjorde det kvällen före). Och gör man som anställd fel är det inte värre än att man ursäktar sig och ger det som mäniskan ska ha. Att dom inte kommer ut med beställningen kan jag förstå ibland, men då ska man inte lova att göra det heller. Men som sakt, efter jag sluta där har jag varit in 2/3gånger på 3år.. Man orkar inte med McD efter man har jobbat där. ArreliuS: På sätt och vis är det företagsplicy hur dom ser ut när dom kommer ut, för dom ska "byggas" på ett sätt, och därav ser den förjävlig ut.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|