Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

SKall vi byta länkar en stund?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-18, 22:54 #1
helene helene är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
Nykomling

Jag jobbar som sjutton nu med att få ut min site till allmänheten utan dyra annonskostnader och undrar nu om någon kan vara intresserad av att byta länkar med mig för några månader?

Kontaktannonser i forumformat är det jag skall försöka mig på och jag oerhört tacksam om det finns några stycken som vill "annonsera" hos mig ett tag.

Forumet är som sagt nytt som bara den, men vi har en del besökare redan och det ökar för varje dag...

...bara de ville regga sig också.
helene är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-18, 23:51 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag är ingen expert på SEO, men kanske kan det vara bra att renodla. Det finns mängder med platser för att köpa, byta och sälja. Inrikta dig på dejtingen istället; det tror jag ger mer.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-19, 09:02 #3
Nykomling

Nykomling

Ingen expert jag heller, inte på det här iaf. ,-)

Drog till med en liten annonsavdelning bara för att kanske locka in/ha kvar eventuella medlemmar.
Skulle någon få för sig att bara regga sig för att annonsera om grejer, så må det vara hänt. Med våra "priser" så blir det bra mycket billigare än både Tradera och Blocket om man har många grejer. B)

Huvudsaken i hela forumet är och kommer alltid att vara, kontaktannonserna.

_____
Ingen som inte orkar vara singel längre? ,-P
helene är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-21, 10:50 #4
senzeis avatar
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Medlem
senzeis avatar

Citat:
Originally posted by helene@Jul 18 2007, 22:54
Forumet är som sagt nytt som bara den, men vi har en del besökare redan och det ökar för varje dag...

...bara de ville regga sig också.
Är inte så insatt i forum och sånt, men går det inte att blockera inläggen för icke registrerade besökare?
Det kan ju fungera för nyfikna personer som bara måste regga sig för att se vad som finns.. sen om dom blir besvikna på att det är tomt är väl en annan sak :P

Tilägg:
Kanske lite tidigt att börja snacka om medlemsavgifter, som jag inte tror skulle ge valuta för pengarna, och alla befintliga medlemmar skulle nog sticka direkt..
10-20 kronor per månad högst isåfall, När du väl fått en drös med medlemmar så kan det vara lönt att tänka på avgifter tycker jag iaf.
senzei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-21, 14:21 #5
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabians avatar

Blockera inlägg för icke registrerade och ta betalt för att regga sig tycker jag låter som riktigt dumma idéer, om det inte handlar om porr.

Se till att forumet är sökmotoroptimerat, var själv aktiv, lägg in i så många länkkataloger du bara kan, se till att relevanta trådar skapas.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-21, 15:17 #6
senzeis avatar
Medlem

Medlem
senzeis avatar

Citat:
Originally posted by fabian@Jul 21 2007, 14:21
Blockera inlägg för icke registrerade och ta betalt för att regga sig tycker jag låter som riktigt dumma idéer, om det inte handlar om porr.
Det håller jag inte med om.

Blockera, Vad jag menade var att helt enkelt "du måste logga in för att ta del av siten" liknande.
som många många forum har, inget konstigt med det (?)

Normalt tar dejting sajter betalt från sina medlemmar på 1 eller annat sätt, Vare sig det handlar om att få dom tuffa ikonerna som man kan skicka som inlägg, eller om det ren avgift för att få vistas där, alternativt svara på inlägg.
Dessutom hjälper det till att solla bort johan-ålder-14 år som tycker om att leka tjej eller bara rent förstöra för andra.. Kanske är kul, men att betala för det är mindre kul för honom och kan fungerade som avskräckande då han hellre lägger sin veckopeng på en påse gott & blandat.
Oläst 2007-07-21, 15:42 #7
fabians avatar

fabians avatar

Citat:
Ursprungligen postat av senzei
Det håller jag inte med om.
Blockera, Vad jag menade var att helt enkelt du måste logga in för att ta del av siten liknande.
Det är just det jag kallar blockera.

Citat:
Originally posted by -senzei@Jul 21 2007, 15:17
som många många forum har, inget konstigt med det (?)
Jo, om forumet är nytt och hon undrar hur hon skall få ut det till allmänheten så känns det riktigt idiotiskt att blockera inläggen. Det kan fungera om man t.ex. ser en fråga och ser att folk har svarat på den, men det kräver att det är en fråga som är mycket relevant för besökaren.

Citat:
Originally posted by -senzei@Jul 21 2007, 15:17

Normalt tar dejting sajter betalt från sina medlemmar på 1 eller annat sätt, Vare sig det handlar om att få dom tuffa ikonerna som man kan skicka som inlägg, eller om det ren avgift för att få vistas där, alternativt svara på inlägg.
Med porr och dejting är detta en modell som fungerar fint, eller om man är en gigantiskt stor sida som alla bara måste bli medlemmar på.

Citat:
Ursprungligen postat av senzei
Dessutom hjälper det till att solla bort johan-ålder-14 år som tycker om att leka tjej eller bara rent förstöra för andra.. Kanske är kul, men att betala för det är mindre kul för honom och kan fungerade som avskräckande då han hellre lägger sin veckopeng på en påse gott blandat.
Fortfarande, detta förutsätter att det är just dejting hennes forum handlar om, och det vet vi ju inte. Är det en sida som handlar om hur man lagar mat t.ex., så spelar det väl ingen roll om johan 14 år låtsas vara tjej eller om han är sig själv, så länge han kommer med bra matlagningstips?

Mitt förlsag är att lägga till sig i länkkataloger, tipsa vänner och bekanta, kanske ha någon tävling för att dra folk mm, alternativt försöka få någon tidning att skriva om en genom att göra något som tidningen har intresse av att skriva om. Man kan ju köra google-annonser också, köper man relevanta sökord så vet man att den som söker faktiskt är intresserad av ämnet det gäller.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-21, 15:58 #8
senzeis avatar
Medlem

Medlem
senzeis avatar

Citat:
Originally posted by fabian@Jul 21 2007, 15:42
Fortfarande, detta förutsätter att det är just dejting hennes forum handlar om, och det vet vi ju inte.

Jag kanske förhastade mig, Men tog förgivet att det var forumdating . se vi pratade om.
kan ju ha fel.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017