Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


En varning till alla

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-17, 14:22 #1
morfargekko morfargekko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 19
morfargekko morfargekko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 19
Jag köpte en helt vanlig standardmaskin på PC City och den rasade efter fem månader. Sådant kan visserligen hända men den har nu varit inne för garantireparation i mer än fyra och efter senaste samtalet med "servicefolket" så får jag kanske tillbaka den om ett par dagar. Det innebär att det tar mer än en månad att byta ett moderkort och ett powersuply vilket är på gränsen till skrattretande. :angry:

Lär av detta och köp inte din maskin på PC City.
morfargekko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-17, 14:41 #2
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
34§ Köplagen: Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet utan kostnad för köparen, om avhjälpande kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för säljaren.
...
Om säljaren inte fullgör sin skyldighet att avhjälpa felet, har köparen rätt till ersättning för försvarliga kostnader för att avhjälpa det.

37§ Köplagen: Om avhjälpande eller omleverans inte kommer i fråga eller inte sker inom skälig tid efter reklamationen, får köparen kräva prisavdrag beräknat enligt 38§ eller häva köpet enligt 39§
Gå och prata med dem igen, fyra månader för avhjälpande av fel är inte skälig tid. Fråga efter butikschefen, annars går du till konsumentverket.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-17, 14:42 #3
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Då köper man på dell eller HP... med dagen efter service... Har alltid fått mina datorer lagade inom 24 timmar...
Staffconsulting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-17, 15:45 #4
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Eller så köper man inte HP... Jag köpte en HP server och efter 2 månaders väntan och över 48 timmar samtal med support har dom inte fått igång den enligt utlovade specifikationer, supporten har inte ens speccarna på burken och hänvisar till butiken (dustin). Värre saker har jag inte varit med om på länge.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-17, 15:52 #5
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
När min 1.5 år gamla hp-notebook (NC8000) och de inte hade moderkort hemma så fick jag helt sonika en ny burk i samma klass. Som tur var satt jag ändå och jobbade hos kund då så jag klarade mig utan den.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-17, 16:04 #6
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Jag jobbar med 400st bärbara datorer idag och vi har 20% IBM, 40%, Dell 40% HP.

IBM tar det ca 4 veckor för att laga en dator (vi har ej dagen efter service).
DELL har vi 24 timmar på platsen service på och det tar 12-36 timmar ungefär.
HP har vi 24 timmar på platsen service på och det tar ca 12-36 timamr att få felet fixat ungefär..

IBMs telesupport är sådär...
DELLs telesupport har långa väntetider och dryga tekniker (man ska halft plocka isär datorn innan dom skickar en tekniker)
HP kommer man till deras reception om det är kö på supporten, sen ringer dom upp efter en liten stund, bra tekniker..

Standardfel på IBM Thinkpad R40 :
Grafikkort blir överhettat/glappt = ränder på skärmen.
AC-adapter blir överhettad och får sönder.
USB-portarna lossnar.

Standardfel på Dell D505 :
Backlighten på skärmarna pajjar stup i kvarten.
Värdelösa tangentbord som tappar knappar.
Hårddiskarna går sönder.

Standardfel på HP nx6110 :
Backlight + ränder på skärmarna stup i kvarten.
Piggen till strömuttaget på datorn lossnar lätt.
Alla uttag sitter på vänster sida om datorn, kasst om man är vänsterhänt (får ej plats med musen).

Sen beror det så klart på vilken ort man bor hur snabb serviceföretaget är..
Staffconsulting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-17, 17:49 #7
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
Har en polare som köpte sin dator på PC City. Hårddisken krashade efter bara någonj vecka. Han lämnade in den och fick tillbaka den efter ett halvår. En helt ny dator för de hade slarvat bort den andra.
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-18, 15:29 #8
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Kan säga HP supporten har särklass bästa telefonsupporten av IBM,Dell,Packardhell,Sony o HP iaf.. Dell löser sina jobbiga kunder med att köpa tillbaka produkten och köpa en HP dator till dom.. snälla killar de :=)
Spirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-18, 15:53 #9
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
HP är bäst. Kvalite rakt igenom!

Robertsson vet inte vad han snackar om, som vanligt ;(
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-18, 19:49 #10
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Hmm.. Min laptop (HP) hittar inte hårddisken längre.. Det största problemet är väl att jag inte fått tummen ur att ringa till supporten på dessa två månader...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017