FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag köpte en helt vanlig standardmaskin på PC City och den rasade efter fem månader. Sådant kan visserligen hända men den har nu varit inne för garantireparation i mer än fyra och efter senaste samtalet med "servicefolket" så får jag kanske tillbaka den om ett par dagar. Det innebär att det tar mer än en månad att byta ett moderkort och ett powersuply vilket är på gränsen till skrattretande. :angry:
Lär av detta och köp inte din maskin på PC City. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Då köper man på dell eller HP... med dagen efter service... Har alltid fått mina datorer lagade inom 24 timmar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eller så köper man inte HP... Jag köpte en HP server och efter 2 månaders väntan och över 48 timmar samtal med support har dom inte fått igång den enligt utlovade specifikationer, supporten har inte ens speccarna på burken och hänvisar till butiken (dustin). Värre saker har jag inte varit med om på länge.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När min 1.5 år gamla hp-notebook (NC8000) och de inte hade moderkort hemma så fick jag helt sonika en ny burk i samma klass. Som tur var satt jag ändå och jobbade hos kund då så jag klarade mig utan den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag jobbar med 400st bärbara datorer idag och vi har 20% IBM, 40%, Dell 40% HP.
IBM tar det ca 4 veckor för att laga en dator (vi har ej dagen efter service). DELL har vi 24 timmar på platsen service på och det tar 12-36 timmar ungefär. HP har vi 24 timmar på platsen service på och det tar ca 12-36 timamr att få felet fixat ungefär.. IBMs telesupport är sådär... DELLs telesupport har långa väntetider och dryga tekniker (man ska halft plocka isär datorn innan dom skickar en tekniker) HP kommer man till deras reception om det är kö på supporten, sen ringer dom upp efter en liten stund, bra tekniker.. Standardfel på IBM Thinkpad R40 : Grafikkort blir överhettat/glappt = ränder på skärmen. AC-adapter blir överhettad och får sönder. USB-portarna lossnar. Standardfel på Dell D505 : Backlighten på skärmarna pajjar stup i kvarten. Värdelösa tangentbord som tappar knappar. Hårddiskarna går sönder. Standardfel på HP nx6110 : Backlight + ränder på skärmarna stup i kvarten. Piggen till strömuttaget på datorn lossnar lätt. Alla uttag sitter på vänster sida om datorn, kasst om man är vänsterhänt (får ej plats med musen). Sen beror det så klart på vilken ort man bor hur snabb serviceföretaget är.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har en polare som köpte sin dator på PC City. Hårddisken krashade efter bara någonj vecka. Han lämnade in den och fick tillbaka den efter ett halvår. En helt ny dator för de hade slarvat bort den andra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan säga HP supporten har särklass bästa telefonsupporten av IBM,Dell,Packardhell,Sony o HP iaf.. Dell löser sina jobbiga kunder med att köpa tillbaka produkten och köpa en HP dator till dom.. snälla killar de :=)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
HP är bäst. Kvalite rakt igenom!
Robertsson vet inte vad han snackar om, som vanligt ;( |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm.. Min laptop (HP) hittar inte hårddisken längre.. Det största problemet är väl att jag inte fått tummen ur att ringa till supporten på dessa två månader...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|