FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Personligen tycker jag IBM/Lenovo är dom bästa, känns extremt gedigna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Personligen så har jag bara negativa erfarenheter av Dell både när det gäller via mina tidigare anställningar samt privat.
Deras support är totalt värdelös. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är inte PC City ett dotterbolag till Elgiganten. Isf vet vi ju hur snabba dom är.
Min mobiltelefon var på reparation i ett halvår. Sedan förstod dem att det inte gick att laga så jag ick en ny, men då hade priset på den moblien sjunkt med nästan 50%. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
PC City och Elgiganten hör till samma koncern men det ena är inte dotterbolag till det andra. De har dock gemensamma lager i Sverige.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Personligen har jag bara haft kontakt med DELL supporten, och jag tycker inte det är nå fel med den. Visst kanske inte teknikern som svarar vet EXAKT vad för specifikationer just din modell har men, dem tar reda på det på ett par minuter. Så det finns egentligen inget att klaga på. Man bör inte heller kräva så mycket mer än det egentligen, inte för det priset iallafall. Annars när det gäller bärbara datorer rekommenderas självklart DELL, IBM och HP. När det gäller stationära finns datorbutiken.com och komplett.se med hyffsat bra support. Där behöver man garanterat inte vänta 5 månader på att få något utbytt. Jag tycker trådskaparen skulle ha varit lite mer aggressiv när det gäller väntan på service. Har du väntat så länge som över 1 månad, så kan du börja med att gå dit och klaga ordentligt eller ringa in och kräva dina pengar tillbaks. (... eller t.ex be om att få prata med butikschefen) Ett tips är annars som digiart skrev att kontakta konsumentverket när sådant inträffar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
PC City erbjuder faktura till företagskunder - men man måste prata med en säljare först. Dessa säljare går hem långt innan butiken stänger. Jag har stått och väntat på en säljare i 20 minuter efter att alla hade gått hem - utan minsta information.
Jag handlar bara på PC City om det är bråttom att få fram något. Det finns mängder med seriösa leverantörer att vända sig till, men är det bråttom måste man till en butik.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Available processors: Intel Pentium-4 processor 650 with EM64T - 3.4GHz Intel Pentium D processor 940 with EM64T - 3.2 GHz Intel Pentium D processor 930 with EM64T - 3.0 GHz Intel Pentium D processor 920 with EM64T - 2.8 GHz Intel Celeron D processor 341 with EM64T - 2.93 GHz Lite svårt att veta? ska man gissa sig fram va du har då eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hahaha, ja.. man ska gissa. Men vadå? Du får det att låta
som om det var jätte fel, konstigt och ovanligt att gissa när man sitter i telefonsupport. Vattenfall, Gatukontoret, Bredbandsbolaget, telia, fraktbolag, datorfirmor.. nästan alla gör ju det... ja just det inte Kissar utan Gissar! ![]() Jag gissar iallafall på att det är en Intel Pentium D processor 930 with EM64T - 3.0 GHz han har. *hålla tummarna* |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe, kanske funkar :=)
Men drivrutinerna kan inte vara så svårt.. www.hp.com / Support and drivers Dl320g4 - OS - Vilken typ av drivis.. o klicka download så får du en fin SP321986.exe tex :P (Jag har suttit 2år på HP supporten så jag vet) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|