FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Håller på att utveckla en liten e-handel Min kund sitter på mac och kör safari, där inte en del, de flesta javascripten inte fungerar alls. Skulle bli såååå tacksam om någon ville höra av sig så ska ni få en url så ni själva kan testa sidan. Anar att det är min kunds browser som strular, men är inte säker eftersom jag själv sitter på windows. Kan inte fatta varför detta ska strula, det är ju "bara" javascript. Någon annan med liknande erfarenheter? Skicka gärna ett pm eller mail. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Kan testa på Macen hemma när internet kommit igång.... Bytte till BBB och teknikern strulade till det rätt fett i stationen... Kommer igång i veckan... Safari har BTW bättre JS stöd än IE 6 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har också stött på att användare med Safari fått problem med både JS och även cookies. Lite irriterande att man måste ha en Mac för att kunna kontrollera med Safari (försökte emulera med pearpc men det gick inte så bra).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har nu fått detta bekräftat att det inte är min kunds browser det är fel på.
Håller på med en e-handel och kunden som sitter på en mac med safari inte ens kan lägga till produkter i varukorgen...... Blir så trött på detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Hmmm.. Be han testa Camino eller Firefox?
ASP.NET är välkänt att inte funka på andra plattformar än Windows.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom envisas juh med Safari..... Det fungerar på så många andra sajter.....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är i min erfarenhet den webbläsare med sämst JS implementation och det finns mängder med problem som gör att det är omöjligt att få Safari att göra vissa saker. Det är tex inte en slump eller för att de har inkompetenta utvecklare att google analytics fungerar med alla moderna webbläsare, utom Safari. Det är fortfarande den enda webbläsare som det är omöjligt att få tillbakaknappen att fungera på för AJAX och Flash applikationer. Så på vilket sätt JS i Safari är bra vet jag inte då den helt enkelt inte klarar det som alla andra webbläsare med JS stöd klarar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Humn,
Ja, inte för att göra det till en pc-mac, explorer-safari grej av det här.. Jag använder själv safari och firefox, tyvärr fungerar inte explorer på mac ngt vidare, microsoft utveckar inte produkten sedan ett bra tag tillbaka, eventullt kommer det någon säkerhetsuppdatering då och då. Så vi får nöja oss med safari (som fungerar svinbra på sidor som följer "standarden". Citerat macworld: Acid2 är ett oberoende kompatibilitetstest som avsöjar om en webbläsare följer webbstandarder. Tills helt nyligen hade ingen webbläsare klarat testet – något nya Safari nu kan ståta med. http://macworld.idg.se/ArticlePages/...224_MW.dbp.asp Vi som då utvecklar sidor på mac och testkör dessa i alla webbläsare här för att sen köra virtual pc och testa i explorer stör oss på ett flertal saker, bland annat att variabler inte skickas med i "input type=image" låt säga att man vill ha ett par bilder med olika värden på, så användaren klickar på respektive bild, så skickar den med kordinaterna för vart på bilden du klickade, inte vilken av bilderna du klickade på... Så, nu fick jag ur mig min frustration över det med ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Med andra ord, inte lätt att få en e-handel att fungerar både på win och mac-plattformar, speciellt med Safari....
*Suck* |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.w3.org/ |