Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jag är Sveriges jobbigste kund

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-17, 20:51 #1
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag hade inte hunnit smälta mitt krig med overture (läs tråd i nyheter) förrän det var dags för min nästa stora upplevelse.

Jag letade efter en sak som jag skulle köpa och åke förbi Coop Fourm. Normalt sett brukar jag inte handla på Coop men när jag ändå hade vägarna förbi tittade jag in. Jag hittade inte det jag sökte men väl en liten "päron-lampa" som man har i ugnen. Eftersom jag behöver en sådan köpte jag den.

Jag kommer hem, skruvar i lampan och den fungerar inte. VAFAN!

Man kan ju inte åka 2 mil för att reklamera en lampa som kostade 10 kr... Vad göra? Kollar kvittot efter telefonnummer och ringer. Blir kopplad 3 gånger och hamnar hos en snubbe som tar sig an mitt problem.
Jag förklarar att jag absolut inte tänker åka 2 mil för att reklamera en glödlampa som kostar 10 kr så dom får allt ta och skicka ut en ny.

Coop "jag ringer taxibud nu!"
Jag "nej vänta, så brådis är det inte! Du kan skicka med posten"
Coop "Ok men då gör jag det"

3 timmar senare skall jag ut med hunden och tittar i brevlådan och vad ligger där? En pärolampa!

Tack för det Coop
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 21:08 #2
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
Herregud, erbjöd dom sig att skicka ut en lampa med taxibud? Det kan man kalla service!
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 21:49 #3
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Det var service det!
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 21:51 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Wow! Det måste ge utmärkelsen för det mest serviceinriktade företaget i Sverige!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 21:56 #5
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Jävlar vilken service!
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 23:17 #6
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Fan, nästan så man ska börja handla på Coop ju!
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 23:41 #7
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Håller med alla.
Sjysst service...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 23:46 #8
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Påminner lite om senaste jag köpte skivor (musik) från amazon.com, på en av cdna hade den där lilla saken som man klämmer fast skivan i gått sönder, jag mailade och klagade (räknade inte med att få något annat för den än typ en ursäkt och möjligtvis någon liten rabatt på mitt nästa köp.

Döm om förvåning när jag dagen efter får ett nytt cd-fodrar levererat direkt till dörren ändå från USA, överflyget med specialbud!

Jag menar ett nytt cdfodra kostar bara några kr....

Det kan man också kalla kundservice!
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 23:58 #9
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Det många glömmer bort när de reklamerar t.ex. en trasig sak är att de även har rätt till ersättning för de kostnader de har haft för reklamationen. Det kan vara att behöva åka 2 mil för att byta ut den trasiga "päronlampan".
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-18, 08:27 #10
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag vet att man har rätt till reseersättning har faktist lyckats få det en gång efter ett längre samtal med en butikschef som envist hävdade att butikens policy är att inte ge ersättning. Jag däremot stod envisst fast vid att butiken får ha precis vilken policy dom vill, men konsumentköplagen går före.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017