WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Jag är Sveriges jobbigste kund (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10906)

robertsson 2005-11-17 20:51

Jag hade inte hunnit smälta mitt krig med overture (läs tråd i nyheter) förrän det var dags för min nästa stora upplevelse.

Jag letade efter en sak som jag skulle köpa och åke förbi Coop Fourm. Normalt sett brukar jag inte handla på Coop men när jag ändå hade vägarna förbi tittade jag in. Jag hittade inte det jag sökte men väl en liten "päron-lampa" som man har i ugnen. Eftersom jag behöver en sådan köpte jag den.

Jag kommer hem, skruvar i lampan och den fungerar inte. VAFAN!

Man kan ju inte åka 2 mil för att reklamera en lampa som kostade 10 kr... Vad göra? Kollar kvittot efter telefonnummer och ringer. Blir kopplad 3 gånger och hamnar hos en snubbe som tar sig an mitt problem.
Jag förklarar att jag absolut inte tänker åka 2 mil för att reklamera en glödlampa som kostar 10 kr så dom får allt ta och skicka ut en ny.

Coop "jag ringer taxibud nu!"
Jag "nej vänta, så brådis är det inte! Du kan skicka med posten"
Coop "Ok men då gör jag det"

3 timmar senare skall jag ut med hunden och tittar i brevlådan och vad ligger där? En pärolampa!

Tack för det Coop :)

mellow 2005-11-17 21:08

Herregud, erbjöd dom sig att skicka ut en lampa med taxibud? Det kan man kalla service!

Thomas 2005-11-17 21:49

Det var service det!

Helix 2005-11-17 21:51

Wow! Det måste ge utmärkelsen för det mest serviceinriktade företaget i Sverige!

Tobbe 2005-11-17 21:56

Jävlar vilken service! :)

Anders Larsson 2005-11-17 23:17

Fan, nästan så man ska börja handla på Coop ju! :D

Jonas 2005-11-17 23:41

Håller med alla.
Sjysst service...

webbteknik 2005-11-17 23:46

Påminner lite om senaste jag köpte skivor (musik) från amazon.com, på en av cdna hade den där lilla saken som man klämmer fast skivan i gått sönder, jag mailade och klagade (räknade inte med att få något annat för den än typ en ursäkt och möjligtvis någon liten rabatt på mitt nästa köp.

Döm om förvåning när jag dagen efter får ett nytt cd-fodrar levererat direkt till dörren ändå från USA, överflyget med specialbud!

Jag menar ett nytt cdfodra kostar bara några kr....

Det kan man också kalla kundservice!

guran 2005-11-17 23:58

Det många glömmer bort när de reklamerar t.ex. en trasig sak är att de även har rätt till ersättning för de kostnader de har haft för reklamationen. Det kan vara att behöva åka 2 mil för att byta ut den trasiga "päronlampan".

robertsson 2005-11-18 08:27

Jag vet att man har rätt till reseersättning har faktist lyckats få det en gång efter ett längre samtal med en butikschef som envist hävdade att butikens policy är att inte ge ersättning. Jag däremot stod envisst fast vid att butiken får ha precis vilken policy dom vill, men konsumentköplagen går före.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson